Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 oktober 2022

Av Neta - 17 oktober 2022 00:34

Testade att göra Hasselbackare i airfryern ikväll. Jag tvättade och skar dom, skalade inte.
Använde en pappersform
Körde dom först som dom var i 160 i ca 15 min.
Ringlade sen på lite smörolja, kryddade och hade på ströbröd
Körde 5 min till.
Öste dom med smöroljan som nu fanns i botten på formen också. Använde max 2 teskedar.
Ändrade till 180 och körde 2 x ca 5 min och öste dom emellan och efteråt. Man får ju känna med sticka så klart.


Dom blev så frasiga och smakrika, kryddorna hade spritt sig bra ner i potatisen och jag har inte gjort det här för sista gången. Åt med tjälknöl och bea som jag kryddade med extra dragon. Lite sockerärtor finns där under såsen med. Sallad ser ni ju.
Hittade en skvätt rödvin i en flaska med.
En helt ok söndagsmiddag. Har lite kött kvar till i morgon med.

Varit ensam idag med men har inte varit ut. Men det har hänt saker idag


Sent på em fick C den här bilden från firman som vi köpt gravstenen hos. Inte den bästa bilden.
Det ösregnade så jag åkte inte dit. Men ni ska få en bättre bild så fort jag kan åka.
Känns så skönt att väntan är över. Att vi nu kan få ett avslut, allt är klart! Inget mer att vänta på.
Vi kan gå vidare.

Annars har det inte hänt mycket, kört en maskin tvätt. Hängt den och förberett en till. Det vanliga!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards