Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 oktober 2022

Av Neta - 11 oktober 2022 09:12

Soligt och fint men väldigt blåsigt idag. Jag har inte varit ute. Tvättat, hängt. Gör man nåt annat? Tänker att det är bäst att passa på när det är blåsigt.
Haft lite kontorsjobb.
Blev erbjuden att få betalt för min blogg idag. Fattas tydligen influensers som är pensionärer. Dom tycker jag skriver bra och har bra recept.

Men jag tackade nej, igen! Har ju fått frågan ett antal ggr förut. Vill kunna fortsätta skriva i och hantera bloggen som jag vill, vill inte bli styrd, vill inte ha samarbeten jag måste blogga om.
Men det är läskigt hur mkt betalt man kan få! Vissa samarbeten med kända märken betalar mer än jag har i pension.

Men jag vill att det ni läser här ska vara äkta och på riktigt. Om jag skriver om nånting jag tycker är bra så ska ni kunna lita på att jag tycker det och inte skriver om det för att jag måste göra x antal inlägg om den produkten i veckan.

Nog om det!


Rimmade en torskrygg idag. 1/2 tsk vardera av socker och salt. Hälften av det på ett fat, lägg fisken tinad på det, strö resten på fisken och låt ligga så i 25 min.
Stek i smörolja 3 min på varje sida. Idag fräste jag kantareller bredvid fisken i samma panna. Tänkte först puttra svampen i lite grädde men ångrade mig och dressade salladen i stället. Har färdig vinegrätt i en flaska så bara stänka på.

Gör i en patentkorksflaska som rymmer en halvliter. 2 delar senapsolja på raps och en del salmbärsvinäger är det nu, salt och sv.peppar och 2-3 tsk salladskrydda.

Har börjat koka potatisen i bitar i micron. Tar 10 min ist för att man ska koka upp och sen koka i minst 20 min.
Köper ju oftast tvättad potatis, men skrubbar den ändå. Har ju svårt för att skala så äter den med skal. Ska ju vara nyttigast med. Ser mkt ut på tallriken men det är 2 medelstora.

Äter oftast bara en gång om dagen när det bara är jag eftersom jag äter frukost sent, aldrig före 10. Det eftersom jag vill gå och småfixa så jag hinner vakna till innan jag äter. Plockar lite, kör igång en tvätt, dammar eller nåt.

Frukosten består oftast av en smootie gjord på en kvarts banan, (fryser i gladpack) bär, idag 4-5 hallon och blåbär, vaniljpulver och mjölk. Så det blir ett normalt dricksglas. Ägg, en macka och te.
Sen tar jag oftast direkt en kopp kaffe på det. Men måste ha te först, med honung i. Haha! Det är jag och Bamse.

En sak jag bara inte får i mig är gröt gjort på annat än risgryn och sånt där jox på chiafrön. Fy vale!

På kvällen tar jag nåt tunnbröd eller 2 dubbla smörgåsrån till kvällsfika. Oftast med färskost och lite gurkskivor eller paprikastrimlor på eller i.



Idag blev jag sugen på rödlöksost. Vispar eller rör kraftigt upp den neutrala med salt och sv.peppar först så den blir lite fluffig. Sen vänder jag ner hackad rödlök bara. Tillbaka i asken sen. Åt på polartunnbröd idag. Brer på rätt tjockt för det är löjligt gott.
Från början gjorde vi den bara jul o påsk, men nu är det ingen ordning alls, gör den stup i kvarten. Haha!

Ligger redan nerbäddad så ska släcka strax.

Kan inte posta nu för går inte att ansluta till servern står det. Men jag har alla symboler och är ju på nätet. Märkligt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards