Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 november 2022

Av Neta - 4 november 2022 02:11

Då håller jag till där borti soffan. Som ni ser är jag ingen pedant precis och jag bor trångt. Aningens övermöblerat kanske det blev så då lägenheten i Tierp var större.


Innan jag ens hann ur sängen, sitter ofta kvar där och läser runt, kollar i tidningen m.m så ringde L och vi pratade på facetime ett bra tag. Sen efter frukost så var det dags att fylla dosetten för en ny vecka. Sen rensade jag 2 granatäpplen



Tur man har Vanish cristal white Haha! Tyckte jag var försiktig jag.

Blev en omelett till lunch, då jag satt och bläddrade i den här.


Kom idag. Å nog va det sällsamma berättelser, både kända personer och helt okända torpare och backstugboende.
Sigge Stark, Albert Engström, Nils Adamsson, Elsa Beskow är några av dom kända. Man kanske bör vara lite äldre för att veta vilka dom är. Mycket bilder och intressanta historier. En bra julklapp till en äldre släkting tror jag. Eller till sig själv. Finns på Land shopping. Jag såg den på facebook först.

Kaffe efter det och ljudboken var på. Just nu bok 3 i serien om Prästens döttrar i Molanda. Lite kvinnohistoria det med. Läste dom för några år sen men dom är så bra att dom tål att läsas om. Finns nån mer nu också som inte fanns då.

Plockat lite. Sorterat lite papper, fikat igen, korsord. Det vanliga.


Värmde resten av köttbullarna men idag med bara morötter till. Sallad o lingon så klart. Kollade på husprogrammet där dom byggde ett nytt 1700-talshus. Va inget mer jag ville se sen. Kollar väldigt lite på TV egentligen.

Nu ligger jag sen flera timmar men kollat runt och pratat med folk på Twitter. Ska sova nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards