Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 november 2022

Av Neta - 24 november 2022 05:47

En lyxigare frukost av SnackByCaroline

Av Neta - 24 november 2022 00:27

Nej inget av det jag tänkt gjort idag blev av. Gått här och grinat och saknat E så jag går sönder. Vi gjorde ju alltid det här tillsammans sen -18 då jag flyttade. Först i Tierp och sen här.

Skärpte till mig på em och åkte till affären och hämtade paket. Förenat med livsfara, blankis i backen ner sen va det sandat. Åkte ner till graven men kunde inte åka upp till den och hämta krukorna. Va bara is.
Handlade lite ost m.m En bulle och en kexchoklad till fikat. 3 vita hyacinter.

Men kartongerna står orörda, inte en duk är struken.


Köpte kycklingbacon på affären 2/20, men stekte det lite för hårt. Har hälften av ett paket kvar. Det andra i frysen. Funderar på om jag ska göra makaronipudding i morgon. Sån med vitsås som min mormor gjorde. Blir lite som mac & cheese och är löjligt god.

Kokar idealmakaroner, steker lök, bacon, paprika och majs, gör en vitsås, mojsar hop allt i en ugnsform, kryddar ordentligt och på med rikligt m riven ost och lite panko. In på 225 gr tills det får fin färg och puddat till sig lite. Ska gå och skära fyrkanter sen. Jag kanske gör portioner i airfryern dock.
Sen äter man med ketchup eller lingon, vilket man vill.



Kul post idag, fast va nån räkning med.


Det här va i ett paket, sen va det julklappar i det andra så det visar jag inte.

Annars har jag väl gjort det vanliga.


Kvällsmaten. Orkade inte tina köttbullar men det gick bra ändå. Har inte så många kvar heller och inte gjort julköttbullarna än. Frös dock ett kg färs så jag har klart i frysen.

Få se om jag klarar av och fixa i morgon. Fred blir det ju inget då ska vi ju iväg.

Ska plocka ner en tvätt som hängt ett par dar nu. Sen blir det sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards