Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 november 2022

Av Neta - 17 november 2022 00:10

Har ju soffa o fåtöljer längst ner i vardagsrummet. Det är sånt himla kallras från fönstren så funderar på att be dom komma och kolla tätningen. Man ska inte behöva ha långärmat och sitta med en filt på ryggen inomhus. Behöva ha både strumpor och fodrade tofflor. Inte ens om man sitter nära fönstret. Så less på att frysa både inne och ute. Tänder massor av värmeljus men det märks inte.
Är 21 gr på innetemp men det där draget gör att det känns som 17.

2 gr ute nu så det lär bli frost i natt. En av flottiljens meterologer som jag hade förmånen att sitta bredvid en fest en gång sa att om det är 5 gr eller lägre kl 23 så blir det oftast frost. Och det stämmer här iaf. Nu kan det få komma snö med och vara 5 minus istället. Så det ligger kvar och inte blir snorhalt. Det är så himla svart ute. Har ingen belysning tänd nu, men ska ha det från advent men på timer. Behöver ju inte lysa hela natten.

Själv går jag knappt ut på vintern. Tycker jag klarar kylan sittandes på scootern sämre och sämre. Lederna fastnar liksom. Sen värk när jag kommer in och dom mjuknar igen.
Skulle vilja åka upp och handla, slut på frukt och annat till hyfsat pris men går inte ens till postlådan 2-3 m från ytterdörren. Bökigt att hålla på med skor bara för det. Haha! Åker in på eller efter fred om jag får nån med bil med mig. Vill till flera butiker i Boländerna. Börja julhandla så smått.

Advent, jul och nyår kommer närmre. Är kluven, på ett sätt vill jag pynta som vanligt för Es skull, behålla traditionen. Även för C o Ls skull.
Men vi gjorde ju alltid det tillsammans Elle och jag. Hon kunde ju stå bättre. Va hon som klädde granen. Det gör också att det känns jobbigt.
Julen kommer väl gå an ändå, då är ju L och C här.

Nyår firade ju E och jag ensamma sen skilsmässan. C var med en gång i Tierp, men hon har ju M nu. Antar att L ska på dans. Så nu blir det nog bara jag. Försöker peppa mig att jag ska fixa nåt gott, kanske köpa mig en hummer. Men det kommer ju att bli som en vanlig kväll ändå. Som alla andra 355 om året eller va det nu kan bli som jag sitter ensam.
Ingen vill väl köra en sån kväll o komma hit och jag vill inte gärna ut en sån kväll. Svårt att få taxi med. Vet folk som ringt direkt efter 12-slaget och fått vänta 2-3 timmar. Lär ju bli samåkning en sån kväll också, åka med andra fulla typer. Nej tack!
Sover helst hemma med där jag har mina hjälpmedel. Det får helt enkelt gå.

Nu ska jag ta mig till sängen, häckar i soffan än. Sov gott!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards