Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 november 2022

Av Neta - 14 november 2022 00:54

som när en ljudbok tar slut. Hände just här.

Har varit i Torresta hos C idag och gratulerat Leif som fyllde år. Ja han blev så klart farsdagsuppvaktad med. Kom dit vid halv ett och åkte hem vid halv 4 så kändes som en snabbis men C kändes sressad då dom skulle till Ms pappa också.
Tyckte dock synd om L som åkte så långt bara.
Han hjälpte mig iaf ut till taxin med kassen jag fick med mig med slingan han köpt i.

Jag hade köpt en aftershavebalsam åt honom sen jag hört på *gör om mig* att killar inte ska använda så mkt rakvatten till vardags på vintern. Inte bra med alkoholen på huden, utan dom ska smörja in sig ist.
Sen fick han en kul dekal till bilen om att inte nån ska ligga så nära.
Av C och M fick han ett par praktiska arbetsbyxor så han slipper ha overall jämt. Tror han blev nöjd med alltihop.

Vi fikade med bananbröd och cupcakes med marsmallows, nån lyxig dubbel kaka med chokladfyllning med. Spelade nåt spel.

L kikade på Cs symaskin men gav upp och tog hem den. Ska ta dit den han har, en äldre Huskvarna ist om han inte får ordning på hennes.

Vi gick igenom Elles julsmycken och tog väl några få saker i var, resten får väl gå till loppis eller om Matilda och Emilia vill kika först. Jag tog ett änglahalsband jag gett henne och ett par röda pärlor till öronen. Nåt mer jag inte minns med. C tog mest broscher men nåt halsband med. Hon tål ju inte nickel men kan väl ha sånt några timmar ibland iaf.

Hemma sen så åt jag lite rester från igår och nu ikväll till medicinen tinade jag en lite grövre bit baugett och åt upp avocadoröran till det med lite tomater.
Hade fått månadens Teliaräkning, 400 plus. Har haft nåt erbjudande i ett år. Kunde inte komma olägligare. Gick in och bytte kanalpaket så blir det en hundring mindre iaf men ska se över bredbandet med. Sånt här hjälpte ju E mig med jämt. Mister tydligen 3an men det var väl s**tsamma då.

Såg hörnan och Herre på täppan på TV. Det senare är så töntigt så det är kul. Nyst ikväll och börjat känna mig lite snorig. I morse hade jag lite irritation i halsen men trodde det berodde på att jag snarkat kanske. Känner mig inget sjuk men får väl hålla koll.

Vattnat blommorna, allihop även de halvdöda Haha! Brukar göra det på söndagar på vintern. Har knopp i båda kaktusarna. Nu är det väl dags att köpa hyacinter och amaryllis till jul med. Ta in lådan med julkrukor och ljusstakar. Sätter väl upp det och mitt jullandskap med peppishuset till advent iaf, det är härinne. Sen får vi se när jag får hjälp med lådor o gran. Skulle vilja ha det till Lucia iaf.

Men nu får man väl ge sig och krypa i säng kanske. Det är ju en dag i morgon med sägs det.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards