Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 november 2022

Av Neta - 6 november 2022 01:51

Tycker allting gått halvdant idag. Det har varit jobbigt, förr om åren har ju alltid Elle varit med på kyrkogårdarna den här dagen. Idag fick vi gå till hennes grav. Skitjobbigt på ren svenska.

Som tur var kom C hit, vi satte rosor på det hjärta vi köpt tidigare. Jag hittade inte den tråden vi gjorde märlor av sist, så C hade köpt en annan. Det var som en spole och när vi öppnade den började den snurran på bordet och det blev som en spiral av det översta. Vi blev rätt paffa båda två. Skrattade!
Stommen vi köpt var av mossa och det var svårare att få in märlor än ossis vi jobbat med innan. C kämpade på och vi skippade blad.



Det var ju mörkt på kyrkogården och det var redan lysande lyktor på graven. Så vi såg inte att några av rosorna krypt ur. Syns ju nästan att det är ett hjärta iaf. Mi o Ma hade varit där med ljus och gravbukett. J hade varit lite ledig på dan så dom hade varit där och tänt ett par ljus på väg upp till hans farmors grav i Vendel. Nån mer hade varit där med, nån jobbarkompis. Nu har vi ett batteriljus i lyktan som lyser 16-22. Vi tände det kl 16 hemma så det fungerade som lyse i cykelkorgen. Vi satte dit ett levande ljus med.

Vi gick till askgravlunden och tände 2 ljus, ett för Sten, min bror och ett för Rune, min bonuspappa. Det regnade och vi var inte så sugna på att åka till stan.


Innan vi började med hjärtat åt vi pasta och köttfärssås.


Vi gick in på affären och handlade lite och hämtade paket. Jag var ganska frusen och stel pga regnet, hade ponchon som tur var.

Jag fick lite pengar när jag fyllde så jag har köpt en *julklocka* och lite snögubbssmycken. Jag har ju lite mani på snögubbar.


Kolla fattningen på stenarna på klockan. Väldigt bra pris på Guldfynd just nu. Får nästan lust att måla dit ögon på örhängena. Doppa en knappnål i svart hobbylack och pricka dit dom. Näsa vågar jag mig nog inte på. Broschen får nog vara som den är.




Har köpt en jultunika också. Den kom i postlådan häromdan.


Vi ska ju bara vara vi tre C, L och jag, men kan ju vara kul ändå.

Hämtade ett paket till idag.


Choklad, mörk med marsipan från Anthon Berg.

Brukar ju köpa en Trisskalender också. Det gör jag nog i år med.

C stannade lite och vi fikade med äppelkakan jag gjorde igår. Pratade lite innan hon åkte till sin farmor och farfars grav innan hon åkte hem.

Regnhalt och mörkt på hemvägen och hon åkte ner i diket, tog sig upp själv men bilen hade tydligen fått nån skada i hjulhuset. Det är min fasa att nånting ska hända så jag mister nån av dom andra med. Är nog lite nojig, särskilt med C. Minstingen.

Jag kollade på Så Mkt Bättre och stegade sen tbx till Doobidoo. Lyssnat på boken och löste lite på korsordet.

Nu ska jag försöka sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards