Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 november 2022

Av Neta - 9 november 2022 01:46

Mysteriet är löst med köksassistenten, hade jag nån lust att baka idag då? Näe, få se i morgon!

Hade tid för min B-vitaminspruta idag. Va bara 6 gr när jag åkte upp till distriktan och det är för kallt för mig. Hade tänkt åka ner till graven också men avstod, det var för kallt, ville bara hem och in. Jag blir så himla kall på scootern, sitter ju still.
Går ju sällan ut på vintern, har egentligen haft en gräns på 10 gr för att åka scooter men ibland måste man ju bara ut ändå. Dags att gräva fram täckkjolen.
Handlar ju mer på Delitea på vintern med, då får jag ju hem varorna gratis. Annars åker jag in till Gränby eller Maxi. Då är jag ju ute bara korta stunder.

Väl hemma sen satt jag med pläden på benen tills jag blev varm. Lyssnar ju på böcker varje dag, då blir det aldrig tyst. Spart en massa feelgood med jultema. Tänkte hitta 24 st och lyssna till en varje dag som en adventskalender.

Upptäckte en ny butik bland reklamen på facebook, verkar ha mkt julsaker och råkar ha en butik i Flen. Jam & Fix tror jag den hette. Finns inte här, vår närmaste är i Sala. Hittade iaf en 6 m granrisslinga med belysning för 199, så den var L dit och handlade åt mig idag. Vi ses ju hos C i helgen. Då det är både Ls födelsedag och Fars dag på samma dag. Ska ha den i bågen över bordet på baksidan.

Hade spart en påse kyckling och några brysselkål i kylen så kokade ris och åt det idag med en klick guccamole och tomat & löksallad.


Har havtorn i frysen och tänkte göra havtornssylt utan kärnor. Tänkte jag skulle köpa en trådsil med purétillsats som man vevar. Den billigaste jag hittade kostade 300 men va slut, Bagaren & Kocken skulle ha över 600kr. Höll på slå på rygg. Kollade på Tradera men där fanns ingen. Så får väl hålla utkik på loppisar och be familjen göra det med.


Beställde ju bingolotter till uppesittarkvällen igår och ikväll kom mamman till tösen som säljer med dom. I kylan och världens regnväder. Dom är eftertraktade och tog slut tidigt härute i fjol. Går ju köpa på nätet men roligare med riktiga lotter.


Men nu har vi. Bara att hoppas på miljonen nu då. Haha! Vissa sv oss kanske vill ha en bil med.
Vet ju att det går att vinna, jag vann ju 5000 en gång. Fick pengarna i obligationer då.




Kvällsmaten blev så här, va fortf frusen så tog lite rödvin till. Lite frusen nu med så ska sno in mig i täcket och försöka sova nu. Det är redan onsd.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards