Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 mars 2022

Av Neta - 7 mars 2022 23:46

Jag är så slut! Det värker i kroppen. Snart måste jag ha hjälp och fixa mat och sånt med.
Men inte än, måste fixa så vi äter lite bullar, glass och matlådor först. Haha! Må ju ha plats i frysen.

Det är på ett sätt jobbigt att åka till stan varje dag med, fast jag bara sitter, först i bilen och sen i rullstolen.
Idag höll jag på dampa ur på en sekreterar på CIVA med. Jag hade gjort upp med den sköterska som var hos E idag att vi skulle komma runt kl 14.
När vi kom sa sekreteraren att oj kommer ni också det har vi inte gjort upp om. Så skulle hon kolla om vi fick komma in. Nu fick vi det och det var inga andra besök där. Men jag hade laddat upp mig rätt bra för om hon skulle kommit ut och sagt att vi fick vänta.
Sen fick vi bara vara där 1, 5 timme för det skulle komma annat besök.
Tycker det är bäst att åka upp den tiden. Det är oftast ingen annan besökare där, folk jobbar ju. Sen blir mattiderna mer normala än om man ska komma hem vid halv 8 - 8. Man kan göra kväll normal tid och då menar jag när man slår ner ändan i soffan framför TVn.

E var trött idag och irriterad på ljuset. Måste försöka hitta en solskärm. Måste ju vara skönare än att ligga med en keps på sig iaf.
Hon var iaf med rätt bra, svarade med nick och huvudskakning.
Hon hade legat utan respiratorn sen igår och nu börjar det närma sig att ta bort den. Ett bakslag fick vi iaf, dom tar inte bort Tracken, å då kan hon ju inte prata. Vet inte vem som blev mest ledsen, hon eller jag.
Men dom törs inte ta den än, levervärdena är fortf lite för höga och måste dom operera igen behövs ju den om hon ska slippa ha nån slang i halsen.
Dom bytte en infart från hö till vä fot, dom är lite bakteriehärdar och byts varje vecka. Hon har dränering på såret som läcker lite. Hon har lite ont i det med.

Skönt att åka därifrån i dagsljus, hade fått ett kort och lite blompengar från en kompis från Odlas forum. Så vi åkte till Lidl för att köpa rosor. Fanns inte tillstymmelse till sånna. Får väl köpa nån annanstans i morgon.
Handlade lite grönsaker och grädde till en pastasås i morgon. Idag hade jag tagit fram kålpudding.

Vi hade ätit klart efter 18 nån gång och då gick L in. Jag plockade ur och i en disk. Handdiskade knivar och en ungsform där det bara läckt lite från en stekpåse.
Har ju städ i morgon så måste plocka i ordning lite iaf. Vi åker väl ungefär när hon kommer.
Tv sen, Strömstedts och städprogrammet.

Nu är jag så trött så ögonen går i kors. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards