Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 januari 2021

Av Neta - 7 januari 2021 23:33

Han borta i amerikat där. Idag meddelar han plötsligt att han kommer att acceptera presidentbytet men kommer sen att jobba för att komma tbx. Nämner inte ens incidenterna igår som tog 4 människoliv. Han blir bara läskigare tycker jag.
Och Eliasson ska tydligen få vända papper på regeringskansliet till -22. Ja men grattis till honom då.

Idag har jag varit själv hela dagen. Nästan skönt. Men värken i benet ger sig inte. Min kompis som är sjukgymn ringde och hon undrar om jag behöver ilägg i skorna. Ja min benställning är ju helt annorlunda nu än den varit, och jag belastar ju gå och ståmusklerna väldigt lite. Så det är kanske det jag behöver för att räta upp fötterna.

Hade lite ravioli kvar till lunch sen åt jag isterband med stuvade morötter o potatis till middag. Skar ner ett isterband så det skulle gå fort att steka och kokade klart rotfrukterna i bitar och hällde av dom innan jag hällde på en toppredning på 1 dl mjölk. Blir inte så stabbigt då som när man kokar i mjölken från början.

Lagt beställningar på lite mat från Folkes, vi gjorde ju en till delitea igår med. Allt kommer ju hem med. Mer coronasäkert än så blir det inte. Men så himla trist att bara vara hemma. Min kompis jag pratade med idag var också less, det hördes.

Ja så mkt mer än det här, lite läsning och TV tittande blev det inte idag.

Av Neta - 7 januari 2021 01:14

Brukar ju inte skriva om politik, olyckor och sånt men det som hände i Washington nu ikväll hörni. Jag är på riktigt rädd för den mannen. Han är inte frisk!
Avsätt honom med omedelbar verkan, lås in han, konfiskera hans tillgångar, ge frun skyddat boende.
Undrar va hon tänker?

Kvinnan som skadades i samband med stormningen är död!

Dagen har annars varit lika händelselös här. Har jätteproblem med mitt vä ben, livrädd för att ramla. Alltså håller jag mest till på min arbetsstol i köket eller i soffan.


Fick bli ravioli till lunch och till middag


Sorrano, sparris, honungsmelon, minibrie, kronärtskocka, oliver och kapris. Elle fick en lika då hon kom in ikväll. Hon hade med sig en tropisk zingo, o herre min je vad god. Dricker ju normalt inte läsk men va tvungen att ta ett glas. Annars lever ju jag på bubbelvatten med citron. Och inte fen som är smaksatt utan naturell med riktig citron i. Lite kex o rödlöksost fick vi i oss med.

Hittade den här bilden på Elle idag. Så somrig och fin. Tydligen från Köping sommaren innan jag flyttade. Vi kan vara på väg till Motala. Undrar var den där duken är? Haha! Fick ju slänga min nya då mitt lilla campingbord jag hade på framsidan nött hål i alla 4 hörnen. Behöver både nytt bord och duk.

Nu ska jag in o lyssna på det senaste om Trumpeländet.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards