Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 januari 2021

Av Neta - 22 januari 2021 23:16

Bestämde mig för att skärpa till mig och dricka lite vin fast jag var själv med E. Hon dricker ju sällan.
Hade en klämmis, sån man brukar ha saft till bebisar i. Praktiskt på picknick tänkte jag när jag fick den, ni förstår nog av vem.


Det var torrt och bra men också väldigt surt på något vis. Inget höjdarvin.


Elles och mitt fredagsmys, kycklingsticks och nån sorts små kycklingbiffar med lite grönsaker och mozarella.


Vitlöksbröd som var lite tamt.


Vindruvor är aldrig fel, i synnerhet inte röda.

Mår iaf lite bättre idag. Inte så mkt huvudvärk. Täppt i morse men inget på dan. Fryser gör jag däremot.

Tokrensade på Twitter häromdan, va så många som jag följde som inte följer tbx och då ser dom ju inte vad jag skriver. Inte för det är så märkvärdigt men ändå.
Behöll nån som lägger ut fina bilder och dom som är härifrån. Skrev nåt om vad jag gjort, och skrev Grattis till er som är kvar. Haha!
Vilka reaktioner och 5 nya följare på lika många minuter. Haha! Då dög det!

Jag skriver ju inte om viktiga saker, eller om olyckor och så. Mest det som sker i min bubbla. Men ändå. Lite trött också på om jag svarar nån och andra lägger sig i vad jag svarar. Jag svarar ju inte dom. Men verkar som man får leva med det där.

Ska nu ta reda på ett kök i kaos innan sänggång!

Av Neta - 22 januari 2021 11:34

Men vete 17 va det kommer från. Ingen av familjemedlemmarna har varit det och jag har bara träffat dom sen i mitten av dec. Inte varit ut från lägenheten sen juldagen.

Hostat ett par dar men det kan man som rullstolsburen göra utan orsak. Handlar om att lungorna kan tryckas ihop. Men vaknat täppt några mornar. Inte så mkt på dagarna men just på mornarna. Igår vaknade jag dessutom med huvudvärk, var frusen och hade tendens till feberkänsla. Var dock feberfri.
Då börjar man ju undra och när en av döttrarna sen tycker det låter som coronasymtom.

Men var skulle den komma från? Kan Leif eller C som ju är ute bland folk ha smittat utan att bli sjuka själva? C har ju visir i butiken och sitter bakom plexiglas i kassan dessutom. Tycker vi ändå är duktiga på att försöka hålla avstånd, vi har t.ex suttit vid varsin sida av bordet, E o jag på långsidorna och dom andra på varsin kortsida. Vi har inte kramats och sitter inte nära vid soffgruppen heller.

Brevbäraren hade handskar på sig när jag fick posten häromdan. Det har ju dom alltid nu. Kan det smitta via ventilationen? Inte hört att nån granne är sjuk men det vet man ju inte.

Morgontäppt idag med och tendenser till huvudvärk, fryser gör jag ju jämt här. Trött! Men det kan ju bero på brist på frisk luft.

Ja det är väl bara att avvakta.

Nu ska jag iaf gå och äta en sen frukost. Har som vanligt lång startsträcka så här på morgonen. Skriver kanske mer sen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards