Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 januari 2021

Av Neta - 26 januari 2021 23:03

Om man skriver ett inlägg på sociala medier och skriver "din dumma djävul" som tilltal till dom man skriver, vidare använder uttryck som "röv" och "surf...a" om folk då reagerar jag. Idag sa jag ifrån, brukar inte göra det utan bara ignorera sånt. Men jag tycker det är ett så otroligt otrevligt sätt att skriva på även om det inte är till en enskild person utan till den stora massan. Imin värld uttrycker man sig inte så.
Är det en generationsfråga? Isf är jag glad över att tillhöra min generation. Blockade människan också så jag slipper se mer sånt.

Sen funderar jag lite på det här med föräldraskap. Är man inte förälder hela livet? Älskar man inte sina barn lika mkt även sen dom blir vuxna? Sätter man inte dom främst?
Tydligen inte alla. Finns en person vi är bekanta med som verkar strunta totalt i sitt barn, trots sjukdom och ensamhet sätter den här människan sina egna behov och intressen före. En klar störning av känslolivet. Vuxna barn har också behov av trygghet och empati om man blir allvarligt sjuk.



Fick den här bilden idag, jag finns där nånstans tillsammans med min bror. Jag passade honom den dagen så han fick helt enkelt hänga med mig ner på stan. Vår faster jobbade på "Nyan" så vi brukade ibland parkera cyklarna på deras gård. Jag simtränade 2 ggr om dan på den tiden på Centralbadet mitt emot, så min stod där ofta.
Den här dagen hade jag köpt ett ljusrosa läppstift som smakade pepparmint. Konstigt hur man minns vissa saker.
Iaf så kom vi för att hämta cyklarna och såg det här. Minns inte om vi visste om det innan eller inte. Men lillebror lekte cirkus länge efteråt. Tina var bara 6 år så var nog med henne han lekte. Jag hade ju fullt upp med att träna både före och efter skolan.

Fått lite smak för keso med bär. Äter det som nåt slags lunchmellis nästan varje dag.


Fläsket blev lite bränt i kanten idag, så kan det bli när man gör många moment. Men det var väldigt gott med fläsk med löksås.

Tvättat lite idag med, maskiner i färger man inte kör så ofta. Men det måste ju tvättas ändå. Kör ju inte rött med något annat.
Ska hänga en sån maskin nu. Sen blir det nog sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards