Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 januari 2021

Av Neta - 25 januari 2021 23:24

Den här är bra om du har en nötallergiker i familjen.

Hallon och chokladsemla

För 4 personer.
4 semlebullar med kardemumma
300 g frysta hallon
1-2 tsk råsocker
2 dl vispgrädde
2 tsk kakao
1 tsk vanillinsocker
50 g mörk choklad, absolut nötfri
florsocker

Tina hallonen med råsockret i en skål.
Dela bullarna och krafsa ut det mesta av inkråmet med en gaffel ur både bullar och lock.
Blanda detta med hallonröran.
Fördela hallonröran i bullarna.
Sikta kakao och vanillinsocker ner i den ovispade grädden, vispa den därefter.
Spritsa eller klicka grädden runt fyllningen i bullarna. Sätt på locken.
Smält chokladen och ringla den över locken med en sked.
Sikta till sist florsocker överbullarna.

Av Neta - 25 januari 2021 20:53

Eftersom jag campat större delen av mitt liv är jag ju intresserad av dom här hembyggena.
Titta på dom här bilderna, kolla alla smarta lösningar, alla fiffiga förvaringar och hur snyggt det är i den här vanen.
Vet inget annat sätt att spara bilder från insta än att skärmdumpa. Så ni får stå,ut med det.
Kolla in hur liten vanen ändå är och vad dom lyckats få in i den.


Är det inte fantastiskt?

Av Neta - 25 januari 2021 01:15

Ännu en solig dag och jag har beställt rosor. Ända sen jag blev med trädgård för så där 35 år sen har jag beställt alla växter från Hortogreen. Nu fick jag ett erbjudande på mailen om 10% om man beställde före 31/1, med hemlevetans när det är dags att plantera. Skulle haft en Queen Elisabeth också men den fanns inte än. Men beställde dom här att ha i rabatten på framsidan.


Tror det kommer att bli bra. Känns lite närmare sommaren iaf. Den sista orange är ju bara såååå fin. Älskar och köper ofta orange rosor.
Peace hade jag en stor fin vid huset och dom andra tyckte jag bara var fina.

Snnars har det inte hänt så mkt, en sömnlös natt, sov lite på fm. Gjorde blomkålsmos


Åts med kyckling och sallad. Plockat lite, tvättat ett par maskiner, hängt.
Elle undrade om vi skulle spela Bingolotto och det gjorde vi samtidigt som vi tryckte i oss det som var kvar av gårdagens grönsaksdip.


Hade fyror på alla tre spel men vann inget.

Hon hjälpte mig få in juldukslådan i klädkammaren och tog in snögubben och tomten som legat i smygen för torkning. Men där torkar dom ju inte Haha! Nu får dom stå i hallen till i morgon då jag ska försöka få ut dom i förrådet. Lite servisdelar som ska packas, sen ska väl allt va borta.

Klass 1 varning för mycket snö och blåst häri morgon. Skönt att veta att man inte behöver gå,ut då. Har städ på tisd så fixar väl lite inför den. Plockar undan sånt som står på golvet och tidningskassar m.m Tar bort lite laddare som ligger här o var. Fixar nåt till fikat. Vi fikar ju alltid i halvtid. Kom på att jag inte träffat nån utom familjen sen hon var här 18 dec.

Ja ingen märkvärdig dag alltså. Nu hoppas jag få sova i natt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards