Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 januari 2021

Av Neta - 9 januari 2021 00:56

Är det va den nya lagen som kommer på söndag innebär? Den gäller ju till sista september. Jag är så naiv så jag trodde nog att danserna skulle vara igång till sommaren nu med alla vaccinationer men tydligen inte.
Kommer våra dansställen och dansband att överleva en sommar till utan att få jobba?

Det är i dagarna nu ett år sen Leif och jag åkte till Hedemora, ett av våra favoritställen. Där och då såg jag ju vad dansen gjorde med honom. Sånt jag inte direkt tänkt på när vi dansade båda för då hade man ju jämt göra själv också.
På kryssningar och så sitter ju jag inte och glor på honom, så inte tänkt så då heller. Jag vet ju att vi hade kul, och att man mår bra av dans men det blev på nåt sätt så tydligt där i Hedemora. Det var ju bara vi som åkte så jag satt ju inte och pratade med nån som jag kanske gör annars. Och hur glad han var på hemvägen.

Jag hade ju innan jag flyttade i ett försök att rädda vår relation försökt få honom att åka ut själv. Men han ville inte det. Fnns väl inte så mkt pengar till sånt då heller så det spelade så klart in. Men nån gång t.ex torsdagarna på Fyris hade han väl kunnat åka på.

Sen blev det ju ohållbart och jag tog steget till skilsmässan iaf. När huset till slut såldes nästan ett år senare så åkte han väl ut iaf. Träffade sin danskompis och fick nån att ha sällskap med. Han åkte ofta 10 mil extra, 2,5 mil för att hämta henne, lika lång väg tillbaka och samma sak mitt i natten sen, förbi hemma upp 2.5 mil med henne till Flen och sen samma väg hem. Hoppades väl på henne men hon var bara intresserad av att få åka med och bli skjutsad. Nu har hon till o med träffat nån ny kille. Dom ses och äter lunch ibland ändå och hur det blir på ev framtida danser får väl tiden utvisa. Vet inte om hennes nya dansar.

Jag hoppas ju att han ska träffa nån som inte utnyttjar honom, han söker ju lägenhet nu i Flen och K-holm. Måste väl finnas fler danstjejer där som är ensamma.

Lite orolig för honom nu om inte danserna kommer igång. Han har så lätt för att hänga upp sitt liv på en enda sak/person. Kan inte stava till flexibel. Han har ju aldrig haft kompisar annat än på jobbet innan, vårt dansgäng var ju mitt från början. Och ingen av oss umgås längre. När vi var gifta gjorde vi ju dansen till en familjegrej iom att C började så tidigt och alla tävlingar vi skjutsade J till. Med facit i hand borde vi kanske åkt ut mera ensamma. Men det var ju det där med pengar hela tiden också.

Kan ibland bli avundsjuk på honom nu när jag sitter själv och inte kommer iväg. Har svårt att komma vidare. Inte så att jag missunnar honom men det finns en tagg. Han mår så himla bra, det gör inte jag. Sen min sjukdom med allt va det innebär på det.

Ja mkt funderingar ikväll pga den nya lagen. Har försökt hitta den för att kunna läsa exaktva den innebär. Men hittar bara saker om den.

jag är också orolig för hur han ska kunna bo i en liten tvåa. Han bodde ju i lägenhet då vi träffades men då fanns ju Vedyxa. Han är ju van att kunna pula och mecka med allt, har ju verktyg och maskiner för allt. Nu ska han bo i en liten hyreslägenhet. Hur farao ska det gå och var ska han ha sina saker? Och allt som tjejerna spart och har hos honom. Var ska han ha husvagnen och klarar han att bo bland en massa strulfolk som det ofta är i områden med hyreslägenheter? Om han får bilen förstörd. Han är ju van att bo på landet och äga sitt boende. Åka dit där han bor nu och mecka och ha sig. Men nu säljs det stället. 
 Han borde ju ist leta efter ett torp, litet spelar nog ingen roll men han behöver ha ett ställe att fortsätta greja på. En tomt att hålla till på. 
Är så orolig att han ska bli gammal och ge upp. Så långt från oss med, finns ju inte en chans att rycka in om han skulle få en stroke. Vi kommer inte kunna hjälpa honom alls. C kan ju inte sitta och åka från Tierp. Om han åtminstonde flyttat närmare oss. Men han hänger upp sitt liv på danskompisen iaf. Vill bo nära henne. Men han fyller 79 nästa gång. Saker kan hända. 


Elle och jag åt sushi ikväll. Gjorde på ett nytt sätt vi läst om. Men receptet stämde inte. Så blev inte så tjock och så stor som det stod. Vi gjorde på gravlax. Åt med peppartotsvisp, rättika, gurka, ingefära, rödlök och paprika. Gott iaf.


Sen hade jag köpt blodapelsiner..... det ser ni va? Not Haha!

Nej nu ska jag hänga upp några tröjor jag tvättat och sen gå i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards