Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2022

Fredag

Av Neta - 26 mars 2022 00:00

Visst har jag bra fantasi när det gäller överskrifter?

Idag har L röjt på Elles framsida och flyttat över lådan med lavendeln till mig och nu står wheelatorn här med. Jag köpte ju den till henne så jag tar över den. Det är en kombinerad rollator och rullstol.


Man kan alltså vända på handtagen och så finns det nerfällbara fotplattor så man kan dra sig själv eller bli dragen. Skönt att slippa ta fram scootern för kortare sträckor om jag bara ska gå ut till grannarna t.ex
Nackdelen är att den fälls ihop framåt så den blir rätt skrymmande då. Därför kommer jag bara att använda den häromkring.

Nu har han slängt våra gamla gasolgrillar också. Vi pratade om att slänga Es redan förra året och ta min, men nu fick den åka med. Tror inte jag fått så mkt för den.

C åkte in och hämtade Marcus och dom kollade in vad dom vill ha av Es möbler och så. Sen packade dom hop hennes saker och kaninens också och åkte till henne i Tierp.

Så jag är ensam i natt men det känns lugnt, L är ju i Es lägenhet. Han gick just in efter Masked singers, vi har haft lite fredagsmys och drack till och med ett glas vin. Inget vi vågat göra under sjukhustiden då vi ju kunde bli inringda.

Betalt räkningarna idag, känns lite konstigt att inte få betala Es men så är reglerna. Kvarlåtenskapen ska i första hand gå till begravningskostnaderna. Sen får vi betala med det som är kvar.

Vi får troligen inte ha begravningen den 8e som vi ville, dom har redan en begravning då härute.
Prästen ringde mig idag och då kollade hon. Nu ska vi ju till begravningsbyrån på måndag så vi låter dom fixa.

Vill ju helst ha det klart före påsk iaf. Inte för att jag tror det blir så mkt påskfirande i år, tänker nog inte ens pynta. Vi lär nog ha att göra ändå. Köra grejer till Cs och Ms hus och sälja scooter, garage, marknadsståndet och hennes cykel.

Såg en smart grej dock man kunde köpa på Maxi i Västerås som jag skulle kunna tänka mig




Man kan ju hoppas att det här finns på nåt av våra Maxi också. Bekvämt när vi håller på att jobba sen blir det nog korvgrillning och sånt med. Kanske en äggtoddy på kvällen med nåt gott i med om vi blir frusna.

Hör hur det blåser omkring lite saker ute nu. Skulle ev komma snö med och bli rejält mkt kallare, nu när vi ska ställa om klockorna till sommartid och allt. Är visst Earth hour i morgon med.

Ja men då vet ni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards