Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2022

Dagen gick

Av Neta - 28 oktober 2022 01:22

Den här också. För ett år sen idag var vi glada, då fick vi veta att Tareq skulle vara julvärd. Än vet vi inte vilken som blir årets.
Bara det inte blir en Wahlgren, dom står mig upp i halsen i synnerhet systern som verkar helt intlegensbefriad i dom få minuter jag sett av hennes värld.
Det är som programledare, samma samma hela tiden. Per, Renné eller David.
Ge oss nåt nytt, oväntat och fräscht, gärna lite rolig också.

Vaknade och mådde lite illa i morse. Kan bli så av värktabletter. Tog det lugnt och försökte somna om vilket lyckades så småningom. Sen vakna jag 12. Länge sen man sov så länge. Men va vaken 3 timmar på morgonen från kvart i 5. Har inte fullt så kraftig värk nu sen jag har börjat sova på *fel* sida. Men värker gör det.

Så dagen blev kort. Eller egentligen inte eftersom jag är vaken fortf men ligger iaf.

Gjorde en stor gryta med köttfärssoppa idag.




Blev några matlådor med. Den här soppan är nog min favorit, matig, god och fräsch.

Gjorde på 300 g färs som jag fräste med 1 lök, 3 morötter, 3 potatisar, nån msk tomatpuré och en vitlöksklyfta.
Spädde med 1,5 lit buljong, skvätte i lite chilisås och kokade i 10 min
Hade i en strimlad paprika, salt, fyrpeppar från kvarn (vit, svart, grön och rosé) och pizzakrydda.
Kokade 5 min till och hade i en 2,5 a grädde. Kokade upp och smakade av lite till med kryddorna.

Gott så här på hösten, gör den ibland med pasta i ist för potatisen med.


Såg en kompis som gjort en Jansson idag och blev så sugen. Kan bli en sån i morgon om jag orkar.
Ska in en snabbis till stan i morgon och mangla brösten. Må försöka ta mig till affären med.

Pratade med L i luren, fick lite panik på en ljuständare där knappen inte åkte ut. Läckte ut gas. Nu ligger den på gräset här utanför.
Han hade inte gjort sig råd att åka och dansa idag och var nog lite ledsen för det. Men så är det väl vissa månader. Nu sa jag till ordentligt att han kan stanna här på tisdagar efter gubbdagiset om det är nåt bra på Fyris på torsdagar. Blir ju lite sällskap för mig med.
Jag håller på försöker få han att göra lite stångkorv med mig med. Han har bättre köttkvarn än jag. Å en sån gång kan man ju göra det då tänker jag.

Men nu får jag nog lov att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards