Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2022

Fredagsfeeling

Av Neta - 29 oktober 2022 12:15

En ovan känsla men den fick vi igår när vi åkte in till stanstan igår. Alltså nere i centrum.
Efter mammografin gick vi bort till Svava för att handla lite. Och där kändes den. Strax efter 12, många jobbar ju halvdag på fredagar, for dom omkring de arbetande folket. Kassar från systemet, hämtmat, blommor, och nån matkasse det var vad dom bar på. For som tättingar med ett förväntansfullt uttryck i ansiktet.

Den där känslan saknar man ju lite. Höjdarfredagen för mig var ju då man öppnat och slutade tidigt och skulle på dans nånstans.
Då for man in på HM och försökte hitta nåt snyggt till kvällen, en fl vin från systemet kanske och nåt gott att äta innan vi for iväg. Vi var 3-4 tjejer som åkte. Det var tider det Haha!

Eller så gjorde J och jag nåt mys, lite läsk kanske, chips, godis och nåt han gillade att äta. Man behövde inte tjata om sänggående. Han byggde kanske med sitt älskade lego och jag hamnade väl framför TVn. Ibland hade han sin kompis där.

När L och jag blev ihop blev helgerna lite lugnare, med matlagningsvin och god mat och mer ur den flaskan. Hångel och annat mys. Pirret inför en helg då vi oftast hittade på nåt kul med J.

När tjejerna kom blev myset lite annorlunda, somrar och helger i Siggefora i 16 år. Parmiddagar och annat trevligt.

Numera skiljer sig inte helgerna så himla mkt från dom andra dagarna. Jag tänker ofta att jag ska göra nåt extra men det blir sällan så. Ids inte, inte kul när man är själv. Kan ju lika gärna göra det en tisd.

Jaja det är som det är. Vi fick iaf åka hem med en kvinnlig svensk chaufför igår. Hörde ju direkt att hon var gotländska. Nyligen hitflyttad från ön och nu kör hon taxi i storstan. Bodde i Sthlm men skulle snart flytta hit. Vi hade mkt att prata om.

Hemma packade jag upp varor och tog en kaffe. Men va så trött, somnade hela tiden.
Gjorde en Jansson.


Enkelt att göra

1 kg potatis
1-2 gula lökar
1 ask ansjovis + spad, gärna extra spad om du har ( släng aldrig ansjovisspad)
2 dl grädde
Smörklickar
Ströbröd

Strimla potatisen och lägg hälften i en smord ugnsform.
Hacka löken grovt och kör den 1 minut på högsta effekt i micron.
Fördela den och ansjovisen med spad på potatisen och täck med resterande potatis.
Häll över grädden
Klicka på smöret, strö på ströbrödet och grädda i 200° i 45-60 min



Blev bara tröttare. Kunde liksom inte koncentrera mig på korsordet. Vid 21 orkade jag inte längre. La mig i sängen och lyssnade på boken. Tror jag släckte nån timme senare. Sovit oroligt och vaknade med feberkänsla. Tröttheten sitter i. Det känns i kroppen att det är nåt på G.

Har både Jansson och soppa att värma så blir nog rester idag. Lugn lär den bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards