Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 februari 2022

Av Neta - 4 februari 2022 01:32

Jag är lika skeptisk nu som jag var i september. Omikrom smittan är skithög och då ska vi öppna upp samhället igen. Känns som den här regeringen gör bort sig för andra gången.
Dom hade kunnat använda sin makt till att införa obligatorisk vaccination ist med höga böter till dom som inte gör det.
Nu kommer en massa ovaccinerade personer att bli smittade och smitta ner folk på allmänna tillställningar.

När vi ändå är igång och gnäller kan vi ju fundera på vilket århundrade Svenska Kyrkan lever i också?
Jag försvarar inte otrohet, tycker det är ett stort svek. Men att avsätta en biskop för det, något han gör på sin fritid, ska en arbetsgivare verkligen ha rätt att lägga sig i det?
Jag vet att dom avlägger vissa löften när dom vigs, men är inte det också ganska förlegat?
Förhållandet är dessutom avslutat. Och vi lever i 2022.
Att frånta en man i den åldern sitt ämbete, som han inte misskött, dessutom förbjuda honom att verka som präst eller diakon. Han har ju inte en chans till ett nytt jobb då han saknar annan utbildning. Vad Svenska kyrkan gör här är ju att frånta honom alla chanser till försörjning, hur kristet är det?

Nej jag funderar allvarligt på att lämna Svenska kyrkan! Det är inte min kyrka längre! Dags att dom också verkar *För Sverige i Tiden*. Tider förändras och vi med den. Som tur är!


Dagens soppa a la diskvatten, men den var god. Gjorde en kylskåpsrensning.
Fräste rödkål, morot, potatis och salladslök. Hällde sen på oxfond och lät det koka till det var nästan mjukt. Hade i lite paprika, rökt skinka och keso. Va lite fundersam över keson men det funkade. Salt och sv.peppar Har kvar till i morgon med.

Har varit ute idag, gick ända till postlådan och in igen. Haha! Va -7 i morse så riktigt ruggigt. Nu är det bara -1 och det varnas för ishalka i morgon.
Fick också elräkningen idag, den var bara på 400. Typ hälften mot förra månaden. Skönt!

Pratade med mamma i morse. Det är många som inte kommer på födelsedagen, många sjuka. Vi får väl ordna nåt kul sen, en utflykt kanske.

Fick också bekräftat idag att beställningen på ledsagning är skickad till Olivia assistans. Skönt att det rör på sig där.

Men nu ska jag sätta paddan på laddning och ladda mig själv också med lite sömn.

Av Neta - 4 februari 2022 00:47

Jag är lika skeptisk den här gången som jag var i septemb

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards