Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 februari 2022

Av Neta - 16 februari 2022 23:31

Jag blev nedtagen lite på jorden efter att jag jublat över att hon har börjat kika upp.
Ett förhöjt levervärde vid provtagning. Skulle kunna vara en propp i ett blodkärl. Nu var det tydligen inte det men dom har heller inte sagt vad det kan vara. Då blir jag lite fundersam. Ett förhöjt värde dunstar inte bort, det måste ju bero på något. Tyvärr kunde jag inte få tag på någon läkare idag. Men jag ska kräva ett svar på det.

Idag var det min tur att vänta en timme på att gå in. Vilket gjorde att hon var lite trött när jag väl gjorde det. Men hon höll i mina fingrar och hon öppnade ögonen flera gånger. Nu ska hon ju på op i morgon så då får man nog räkna med att den framgången går tillbaka lite.
Jag bara längtar efter att hon ska slippa slangen i halsen nu. Idag andades hon lugnt och fint själv också. Förstår ju att dom inte vill tuba henne av och till men om ett par veckor kanske vi kan prata med henne. Sen borde hon snart vara på övervakningsavdelningen igen.
Den värsta krisen är iaf för tillfälligt borta. Men vis av erfarenheten vet jag att den kan komma igen.

Ni som tror att ni snart kan hälsa på henne får nog ge er till tåls någon månad iaf.
Inte ens hennes närmaste vänner känner till de effekter hon har. Det märks!
Nån hade till och med gått upp till intensiven och lämnat en påse med lite godis i, men hallå! Tror du på riktigt att en medvetslös person i respirator kan äta godis?
Godis och läsk kommer nog för övrigt långt bort på prioriteringslistan. Först ska hon lära sig äta flytande kost och framförallt svälja igen.

C hade sett ärret idag. Det är långt, kommer bli några op de närmaste veckorna då man förutom det andra man gör försluter såret lite i taget.

Vi har firat C lite nu ikväll också, i övrigt tänker hon vara 28 tills det börjar ordna upp sig med systeryster. Vi vill ju alla vara på *språngavstånd* från sjukhuset nu.
Men vi tog hem mat från tacobar ist för att sätta oss där. Cs egen önskan hon är lite sliten nu. Hon håller kontakt med en del människor och av egen erfarenhet vet jag att det tar mer kraft än man tror. Därför svarar jag inte ens i telefon eller öppnar inte när det ringer på utom i en del fall just nu. Hon är ju dessutom vår *sambandscentral* gentemot sjukhuset eftersom hon förstär vad dom säger och varför dom gör som dom gör.
Hon fick för övrigt besked om att hon klarat senaste tentan med bravur idag och det tycker jag ni kan gratulera henne till. Vilken fin födelsedagspresent!

C åkte hem ikväll, hur det än är sover man ju bäst i egen säng. Harry har också varit lite föör mkt själv på sistonde. Bara fått mat och vatten. Hon har sagt ifrån jobb och skola den här veckan. Men måste väl för ekonomins skull hoppa på allt nästa v igen.

Från v 16 har hon praktik i Österby på Vc där. Då blir det ju inga extra pengar alls. Och 6 mils bilkörning varje dag. Tur det är klart med CSN.

På sönd kommer J och nån mer ur hans familj hit, då får vi väl ha lite familjeråd samtidigt som vi ska ta tag i en del praktiska saker när alla är samlade, ja utom Elle då. Men dit åker ju 2 av oss iaf.

Funderar på att sponsra Ackis med en papperskorg. Civa ligger ju i tillfälliga lokaler utan anhörigrum och toa. Vi är hänvisade till de allmänna toaletterna och 3 soffor utanför i korridoren. Men man tar ju av munskyddet då man går ut, man kanske har nåt med att äta för det är ibland långa väntetider innan man får gå in. Men ingenstans att göra av skräp.

Nu måste jag nog avveckla den här dagen känner jag. Varit mycket idag.




Av Neta - 16 februari 2022 11:34

Cs födelsedag

Att man kan bli så löjligt lycklig av att dottern idag, fortfarande sövd, hade skakat på huvudet när prrsonalen frågat något. Dom lättar ju på anestin lite nu. Lite varje lugn dag som jag förstått det.
Idag ska hon på röntgen inför nästa op som är i morgon. Som vanligt kan dom inte säga när så vi har ingen aning om när vi kan åka upp. Måste ringa först.

Sen det här med parkering på Ackis. Av en slump fick vi veta av sjukhusprästen som vi är bekanta med sen tidigare att man kunde köpa parkeringskort i kassan vid 85an.
Vi betalade ju 114 kr för drygt 2 timmar första dagen. Sen köpte L 24-timmarskort för 100 kr. En himla skillnad. Sen igår när han skulle köpa fler sånna så märkte han att det fanns veckokort, alltså för 7 dygn för 400kr.
Ingenstans i garaget finns upplysning om det här, inte fick vi nåt sånt besked av personalen heller. Det borde ju läkarsekreteraren kunna upplysa om tycker jag.
Vi hade ju en himla tur som kände prästen! Men hur många tar kontakt med sjukhuskyrkan? Vi hade garanterat inte gjort det annars.

Skriver mer ikväll.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards