Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 februari 2022

Av Neta - 8 februari 2022 01:15

Jag åkte varken till marknaden eller till Elle, hostar ju. Marknaden hade jag väl kunnat åkt på men hur kul är det att gå där själv?
Hade tänkt löpa 1/2 lit plastpåsar, finns ju bara där och kolla efter sånna pappersformar till en airfryer. Där jag sett har dom kostat ca 4kr styck. Tänkte om han va billigare. Har nästan bestämt mig för att köpa en nu. Man kan ju göra allt i den inte bara använda den som en fritös. Den är som en miniugn. Snabbare än den stora med. Följer en sida på Fb nu så lär mig varje dag.
Sen hade jag väl tänkt mig en renkorv eller två. Är marknad i morgon med men då har jag städ.

Småfixat lite idag, tvättat, vikt tvätt. Kört en maskin till. Hängt! Plockat, lagt på dukar.

Dom får ingen ordning på Elles vätskebalans och natriumvärde. Testar lite olika saker och dribblar lite med medicinerna. Men nej, hon svarar inte!
Sån himla tur att hon är där hon är och inte hemma och tacklar av, dom har satt ytterligare dropp nu ikväll.

Stekte isterband idag och stuvade kål till men hade ingen vitkål.


Lila mat! Haha! Ni skulle sett kokvattnet, det var mörklila, skitsnyggt på ren svenska. Annars så smakar det ju lika. Slängde i potatisarna i samma kokvatten. Stuvade till alltihop sen.
Undrar om man kan växtfärga med rödkål? Nån som vet?
Mjölken jag stuvade med och som det absolut inte var nåt fel på gick ut 29 dec. Otroligt vilken hållbarhet ändå. Men nu måste jag köpa ny! Tog slut!

Men nu ska jag nog sova, har lite kvar att plocka med innan städtjejen kommer.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards