Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 februari 2022

Av Neta - 23 februari 2022 22:54

Både C och jag har ringt banken om Es räkningar och hur vi ska kunna betala dom åt henne med hennes pengar..
Visade sig inte vara så krångligt. Eget leg, hennes leg, ett läkarintyg och hennes räkningar så fixar dom det.
Men vi ska också se till att ge varann fullmakter om vi andra råkar ut. Blev lite öm i hjärtat idag när jag såg hur många nätdoktorer hon försökt få hjälp ifrån. Vet ju vart hon sökt fysiskt också.

L och jag åkte upp till Tierp idag och hem till C. Åt lunch och planerade lite. Jag handlade lite i min gamla kvartersbutik.



Hittade nya tofflor för 59 pengar. Åkte hemom med varorna och sen upp till Elle.

Idag var det riktigt jobbigt på sjukhuset. Iom att hon blir mer vaken känner hon ju mer också.
När vi kom upp idag darrade hon i hela kroppen och grep efter våra händer i panik. Det hände sen 5-6 ggr under de 2 timmar vi var där. Men hon va också med på ett helt annar sätt än tidigare om än plågad. Trött samtidigt och slumrade ofta till nån minut. Blodtrycket fortf extremt lågt.
Otäckt att se henne så men samtidigt mysigt att hon är mer vaken.
Personalen försäkrade oss att det blir så för alla.
Jag ser inte fram mot när dom ska fasa ut morfinet, minns ju hur L blev.
Ev sista op i morgon, respirator bort och Track ist och sy hop såret helt om inget oförutsett händer.
Å nej ni kan inte åka upp och hälsa på än. Förstår inte hur ni kan tänka tanken ens.
Det hon behöver nu och flera veckor framåt är lugn och ro. Och träffa oss i familjen!

Ska strax ringa avdelningen och höra hur det är nu.

L åker hem och ska betakla sina räkningar i morgon. Kommer tbx fred fm.
C är här under tiden han är borta och i morgon på dan är svärdottern i Es lägenhet och fixar lite.

Elle va lugnare nu, dom hade precis bäddat rent och fixat lite med henne. Men hon ligger på sida igen. Hon vill ju helst ligga på rygg.

Så nu kan jag gå och lägga mig lite lugnare iaf.




Av Neta - 23 februari 2022 01:00

La ut den här


Å trodde jag fått ut max antal tvåor. Att jag skulle väntat till 22.22 fattade inte min hjärna. Då förstår ni kanske att den inte funkar riktigt som den ska nu.

Men idag sken iaf solen igen men herreminje vad mkt snö det kommit.


Så vackert när vi åkte in till stan, varenda buske är snötäckt sen solen på det. Fantastiskt! Svårt att förstå att det var barmark i förrgår och att det idag är gigantiska snöhögar överallt där det plogats.

Leif åkte in till gubbdagiset och kom tbx mitt på dan. Vi tog en fika och sen åkte vi upp till Elle.

Idag va första dagen då vi faktiskt fick kontakt och kunde kommunicera lite. En så mäktig känsla och jag tänkte att det kanske blir bra ändå. Hon tittade rakt upp i taket med sina fina bruna ögon. Hon fäste blicken. Jag frågade om hon såg mig och hon, håll i er nu, hon nickade!
Jag såg att hon rörde på axeln och frågade om hon låg obekvämt, och hon nickade igen! Så vi fixade det och jag frågade om det blev bättre och fick en nick till.
Ni fattar nog inte hur stort det här är! Hon är alltså med oss igen. Har inget sömnmedel alls nu.

Pulsen är bra och hon syresätter sig bra! Blodtrycket är fortfarande alldeles för lågt och så länge det är så får hon andningshjälp. Men!
På torsd åker slangen i halsen bort och ersätts av en Track. Dom gör ett snitt utanpå halsen och för in en slang där ist. Då slipper hon kvälja! Och hon kan kanske prata igen! Om inte på torsd så, så småningom.

Vi fick också vårt läkarintyg till banken idag, och i morgon går C dit!

Hon var trött idag, somnade flera ggr och till sist sov hon ganska djupt. Så då gick vi, visste ju att C skulle komma senare.
Vi var hungriga och tog en fika och varsin ost & skinkfralla i cafeet. Åkte sen upp till Stenhagen och gjorde lite ärenden. C kom dit och fick kuvertet med intyget.

När C sen var hos Elle och satt och höll hennes hand kände hon hur E plötsligt rörde sin tumme och sen på fingrarna. Hon orkade dock inte krama handen.

Så känns som det hände mkt idag. Vi ser ljuset!

Vi gjorde lite fler ärenden i stan och kom inte hem förrän halv 8. Slängde på potatisen direkt, gjorde gräddsås och värmde pannbiffar i såsen. Slängde i lite brytbönor i potatiskastrullen sista 4 min.
Åt och kollade på Trädgårdstider.
Sen gick L in och jag kollade på gänget i Köping.
Vi hade ett videosamtal alla 3 om logistik m.m Och nu är kl över midnatt.
Dags att sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards