Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 februari 2022

Av Neta - 6 februari 2022 23:09

Mamma fyller 90 idag, men vi bestämde ju oss för att gratulera henne när vi alla är friska ist. Vet inte va dom andra tycker men vi skulle kunna göra någon form av utflykt. Sånt gillar hon.

Vad vi däremot gjorde var att vi skickade en blomma. Den här beställde vi




Den här fick hon


Halvt havererad utan den vita krokusen. Blev så himla arg så nu har jag reklamerat. Kostade ändå en bit över 400kr. Ska bli kul att höra va dom säger till sitt försvar.

Gick igenom lite dukar och hittade denna med prislappen kvar. Tror jag kanske fått den när jag fyllt eller nåt.


Lite hemslöjdskänsla. Aningens för bred men det låtsas vi inte om Haha!

Elle har flyttats till medicin idag


Hade aldrig hört AIMA och visste inte vad det stod för men det verkar ju som om hon blir lite extra övervakad. Hon har ju också problem med sitt natrium och det har ju jag också. Så vet inte om det är nåt som kan bli pga att hon är som en Adissonsjuk eller om det är ärftligt.
Nu får hon iaf både kortisoldropp, det är ju ett hormon som är direkt livsuppehållande och även dropp i antibiotika.
Hon ringde just och det hörs på rösten hur slut hon är. Få se om jag törs åka upp i morgon eller om vi avvaktar lite.
Känns som hon kan bli kvar ett tag iaf.

Ska försöka orka fixa lite till nu innan jag lägger mig. Har en ljudbok på, går lite bättre då iaf.


Måste också få visa hur fint ljuset går i min glaskula. Fick i födelsedagspresent av Mi o Ma ett år att blåsa min egen. Jag gav E sen när hon fyllde 30. Hon gjorde en rosa. Man får välja på tre färger, grön, blå eller rosa eller om man vill göra en klar och även på vilket mönster man vill ha. Ett litet glasblåseri uppe i Tobo men man kan nog få så här på fler ställen i landet. En himla uppskattad present är det iaf.

Av Neta - 6 februari 2022 00:32

Låg länre än jag brukar idag. Hostar rätt mkt på nätterna och det blir lite så o så med sömnen. På dan däremot hostar jag inte mycket alls. Nu hade jag dessutom fått en jobbig huvudvärk.

Elle skrev att hon skulle kontakta 1177 och försöka få mer hjälp. Såg ju på henne igår hur slut hon var.
Samtidigt började hon prata om att åka till affären och hämta medicin. Jag kände mig inte i form att åka dit så bad henne kolla med C som skulle till stan. Så hon åkte den här vägen och hämtade Es medicin och handlade litevåt mig också. Lite frukt o så.

På 1177 tyckte man absolut att E skulle åka in och det med ambulans. Herregud så maktlös jag kände mig, förstod ju att jag inte skulle få åka med. Och hur skulle hon komma hem om hon inte blev inlagd. Men ambulanspersonalen hjälpte henne i bostaden och hade sen nån med högre prio än henne att hämta. De kontaktade infektion och såg till att det fanns en säng där och beställde också en akut sjukresa.

Nu är hon på infektion och C är med henne. Vi vet inte än 100% om hon ska stanna. C frågade precis mig om hon fårsova här, orkar inte köra ända hem. Så vi får väl se om hon kommer Hem med eller utan Elle.


Jag stekte bogfläsk och lök, men hade svårt med matron. Spelar ingen roll att hon är vuxen, som förälder är man orolig ändå.
Nu är kl över midnatt, vet fortf inget men väntar väl uppe iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards