Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 juli 2023

Av Neta - 5 juli 2023 00:24

Ja vädret alltså. Vita moln betyder ju inte ens mulet, men det har varit sol, molnigt, mulet och regn av varierande styrka idag. Inte nån av mina väderappar har visat det.

Blev väckt av gårldskarn idag som fixade listen som lossnat på kylskåpsdörren. Han skulle prata med nån kyltekniker om frysen men tyckte jag skulle frosta av det, han satte ner den 2 snäpp också.
Frosta av är ju inget jag kan fixa själv så får väl passa på när nån i familjen är här.

Annika meddelade att hon åker till Gotland i morgon och kommer hem på sönd så hon kom hit och fyllde kannorna. Som om det kommer att behövas, när värmen kommer tillbaka gör väl hon det också. Haha!

Köpte en påse bröstfiléer av kyckling igår och stekte allihop idag. Åt av det och gjorde bea till.


Frös 2 portioner av det så med. Fick ut 3 portioner till så frös det i påsar och gjorde sås på skyn från stekningen som jag frös med. Gör ju egen marinad, så silade stekskyn, tillsatte lika mkt vatten och redde av det. Frös i småbutkar så en port i varje. När jag tinar och värmer det sen har jag i ett par msk grädde och nån tsk sherrygelé. 6 port av en 900 g påse för 49.90 alltså.
Har ju pulver från junis kryddor till bea, tillsätter lite extra dragon i den med. Gillar dragon.

Någon frågade mig hur jag gör mina mackor i järnet så fotade hur jag gjorde igår. Sätter i kontakten innan jag börjar och kan lägga i när lampan slocknar,


Går ju åt 4 brödskivor så smörar två, sen lägger jag dom bredvid varann och dom andra på så det blir lite smör på den med.


Sen lägger jag på fyllningen på den torra sidan som är uppåt på den översta. Igår blev det färdig stuvning från en konserv, men kan lika gärna bli ost & skinka eller egengjord stuvning.

Lägger i den översta med smörsidan neråt så klart


Lägger på dom understa skivorna med smöret uppåt


Sen är det bara stänga locket på smörgåsgrillen och vänta på att lampan slocknar.


Inga konstigheter alls.

Rätt mysigt med dom här regndagarna ändå. Får man ju lite gjort i köket och behöver inte svettas ihjäl för att man har ugnen på. Annars löser jag mkt korsord, köpte en ny korsordstidning igår. Funderar på pussel med. Har en ny blomsteraffär, få se om jag lägger det. Fast egentligen är ju det roligast om man är två.

Nu är det iaf sängdags.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards