Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 juli 2023

Av Neta - 14 juli 2023 23:54

Vaknade som vanligt vid 8-9 tiden, som vanligt satte jag mig med paddan i sängen och kollade runt och lästevtidningarna, UNT, Aftonbladet o Expressen. Kollade mail, allt det som vanligt med. Blev lite trött i ryggen så la mig ner, somnade och vaknade halv 12. Herregud!

Nog för att vi drack vin igår men så trött var jag inte, tyckte jag.
Han som var här igår äter inte kött så vi gjorde torskburgare tillsammans.

[Bild]


Han tog fram det här receptet. Så gott med en frasig fiskburgare och den där vitkålsalladen på. Måste göra det igen.

Vi pratade och pratade tror kl var 1 innan han cyklade hem. Vi har inte setts på många år. En klasskompis som bor i grannbyn. Han hittade mig på fb o nu var han gräsänkling igår. Känner hans fru med och vi pratade med henne också igår.

Nåväl blev en konstig start på dagen idag. Frukost vid halv ett för måste ju läsa lite först. Haha!

Idag tog jag fram en pastarest och ett paket kycklingfärs. Gjorde nåt thaiinspirerat..





[Bild]


Stekte färsen med lök, vitlök, ingefära och lite sambal. Hällde på kokosmjölk, lite ostronsås, fisksås och soja, ljus förstås. Hade i lite rädisskivor och strimlade sockerärtor. Lät det puttra. Sen lite av ananas o mangosåsen, pastan och en tärnad tomat. Blev helt ok men har ingen aning om mängder. Finns till i morgon med. Då måste jag försöka göra ett bröd med. Blir väl scones till frukost. Mjuka brödet är slut.

[Bild]


Plockade av dom första hallonen. Kom några droppar regn på sen em och sen en störtskur ikväll. Så jag slapp vattna så mkt, några krukor bara. Vattnat inne också. 3 mm men då var regnet häromdan med också.

Kört en maskin med lite klänningar och tröjor.

Fick besked om 20 extratimmar med Annika juli o aug. Tack vare klanten hann vi ju inte få nån 12-timmars i juni men jag fick order om att överklaga det så dom skulle vara beredda till nästa år. Herregud hade det inte varit enklast att bara ge oss det, vi hade ju det i fjol. Det är ju dom som gjort att vi missat det. Allt är så jäkla byråktatiskt. Kan ju hända mkt till nästa år. Men nu åker vi till Rättvik lite gladare iaf, via Sågmyra outlett.

Men nu är det dags att avveckla dagen.

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards