Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 juli 2023

Av Neta - 22 juli 2023 01:46

Jag lyssnar mkt på feelgood numera och har hittat en författare som heter Anna Alenmo. Hon skriver mest serier och jag gillar när det finns flera böcker.
Jag kan fortfarande inte läsa varken böcker eller tidningar. Har försökt men det har inte gått sen Elle dog. Någonting inom mig slutade fungera då och min hjärna fixar inte att läsa.
Lyssna går däremot bra inomhus. Jag kan ju göra annat under tiden. Läser nog nästan en bok om dagen och sen glömmer jag dom nästan direkt, också något som kom med Elles död. Finns säkert nån som kan analysera varför.
Jag utnyttjar alltså min storytel till max. Men att lyssna på en bok om dan för 229 kr imånaden ger mig ju nåt vettigt att lyssna på iaf. Däremot kan jag inte göra det utomhus. Vill ha koll på vad som händer runt mig då.
När nån är här eller om jag åker iväg behöver jag ju inte lyssna heller mer än en stund innan jag somnar.
Men gillar ni feelgood tycker jag ni ska läsa Anna Alenmo. Finns flera serier att beta av.

Idag har jag fällt upp resväskan och lagt på bordet. Är ett tag kvar men vill ha koll på vad jag hade däri. Laddare, skohorn och kam va det. Haha!
Ska tvätta några maskiner i morgon bl.a lakan men också nåt plagg som ska med. Idag visar appen regn i Rättvik från det vi kommer upp och hela dag 2. Hade vi däremot åkt de datum vi bestämt hade vi haft växl molnighet. Men finns ju mysiga hemslöjdsbutiker i Tällberg så får väl åka dit på dag 2 kanske. Kanske besöka Leksand city med. Det går rätt fort Haha!
Vi har pratat om att gå ut och äta i Rättvik på dag 1 på kvällen men jag har inte hittat nåt ställe som är anpassat som är kvällsöppet mer än Diners och dit tänker jag inte gå. Hamburgare o annan skitmat kan jag äta hemma. Sjövillan verkar urtråkig. Sen är det en kina och dit är det trappor, Bowlinghallen men där är det så hög musik. Pizzeriorna då men det känns inget kul. Sen är det ju månd och det är många ställen som är stängda då. I värsta fall kanske vi kan äta på stiftsgården men då blir det väl tji vin. Ska iaf vara bra mat.

Gjorde iaf pizzabullar idag som vi ska ha till frukost när vi åker upp. Visade sig inte funka alls med armen som nu varit lite sämre igen.
Först hade jag problem att komma in i för packningen med degen, fick dra ut den så rullen blev inte intakt och få upp locket på tomatsåsburken fick jag kämpa ett tag med.
Kunde inte dra så mkt i degen heller. Fyllde degen och skulle rulla, gick inte alls så tight som man bör. Jättesvårt att skära. Så ist för snygga snäckor blev det nåt kraschat som flöt ut. Men dom smakar som dom ska iaf. Haha!



Vackra är dom inte men ligger i frysen nu.


Hade pasta kvar sen igår så stekte halloumi och gjorde en sallad.


Rörde dom här med lite socker och vispgrädde. Smulade i biscoffkex. Blev bra efterrätt till kaffet. Hallonen är så fina och inte en mask har jag sett. Fasta och fina trots regnskurar vissa dar. Några grenar har gått av dock.

Nu varna paddan för lågt batteri så slutar här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards