Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 oktober 2021

Av Neta - 1 oktober 2021 23:21

Vaknade och såg att solen lyste. Gunillaklockan skuggade så fint på väggen.
Hade tid för ögonbottenfotografering idag så C kom och hjälpte mig med ögondropparna och skjutsade in mig, får ju inte köra scooter när man inte ser ordentligt.
Fruktansvärt obehagligt när världen bara blir ett grått töcken. Så ljuskänslig man blir sen. Satte på mig solglasögon innan jag satte mig i bilen och tyckte det gick bra, men så kom solen på framrutan och jäklar vad det liksom svidvärker i ögonen.
Iaf gick det hela ganska fort och så småningom efter 2-3 timmar började jag se normalt och obehagen försvann.


Efter det for vi till GC, då darrade jag nästan av kaffeabstinens Haha!


Tog mig en rosa hallonmarängskapelse till, C tog hallonpaj. Sen kollade vi efter blå hängande örhängen i oäkta guld. Fanns inte! Kollade efter svarta byxor till mig som inte var tights. Fanns men inga jag gillade. Kollade efter marinblå lite tjockare strumpbyxor till mig, närå fanns bara svarta.
Letade kalender till C och letade udda vinglas på loppisen men dom var för fina och för dyra för ändamålet. Åt lunch, lax med kantarellsås. Då anslöt Elle som varit på andra äventyr.

På panduro köpte jag svart hobbylack till tomtens släde och nåt blomfat. C kollade broderier men gav upp och plockade några här sen ist.
Sista vi gjorde där var Kvantum och matinköp. Nä inte riktigt förresten i förbutikens blomavdelning hittade jag 2-färgade kvistrosor. 7 kvistar med 4 blommor på varje kvist.



Dyra men va f-n, man måste unna sig ibland. Älskar kvistrosor och älskar den här färgen.
Ja så skulle vi åka hem, men när vi var vid rondellen före motorvägen så kom C på att hon måste ha hö till Harry. Så ut till Fäboden, så färgsprakande på småvägarna ut dit.


Hon blev lite sugen på den här herrn där inne också. Men han var som tur var inte leveransklar. Men med 2 säckar hö kom vi hemåt, nu åkte vi ju på motorvägen i Almungerondellen.
Hem och packade upp, jag hade köpt lite servetter, ett ribbat ljus och ett block med. Vin till ett speciellt tillfälle och godis. Bullar, släta bullar som smakar kardemumma. Så goda, alltid gillat dom men fick inte köpa dom för L för dom bullarna fick han på övningarna.

E kom hem lite efter C åkt hon hade ju sin scooter och kunde inte åka med oss. Kom in en stund och pratade lite.
Jag gjorde en guccamole, tog lite tacochips och räkor till och unnade mig en cider. Hade ju ätit sent så var inte jättehungrig.
Glott på burken och pratat m tjejerna på messenger, ja lite med L med. M är på semester så lite tomt utan våra samtal.

Nu är det sovdags!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards