Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 oktober 2021

Av Neta - 12 oktober 2021 00:09

Men först måste jag visa ett minne som kom upp på facebook idag.

Hade ju det lite kämpigt direkt efter jag flyttat när vi skilde oss. Förstod att det skulle bli så men stod verkligen inte ut längre och visste att om jag inte tog steget skulle jag inte orka leva. Så illa var det. Hade väl beklagat mig på twitter att det fattades lite pengar till nån räkning. Jag hade inte utrymme för nåt extra i utgiftsväg direkt.
Så kom det här! Någon av mina följare på twitter hade alltså tagit reda på min adr och skickade en femhundring. 200kr mer än vad jag normalt hade över när allt var betalt. Har väl aldrig blivit så chockad som när jag öppnade det brevet.

Hade ju ingen städhjälp då och tidigare den här dan hade jag försökt dammsuga och ta bort det värsta på golven med en fuktig trasa, disktrasa. Så jag hade ont, var låg och jätteledsen.
Det första jag gjorde var att gå till Ica med C och köpa en mopp med hink. Haha! Men sen fick jag inte så himla ont vid städ iaf.

Vilken skillnad då mot idag. Idag har vi varit tillsammans alla 4, C och L kom på fm och L började med att sätta upp den här på mittstolpen på köksfönstret.


Vi bytta lampskärm också. Va ljust det blev på kvällen sen.
Vi gick igenom förrådet, delade på julsaker och gardiner, gjorde en loppislåda. Åt lunch, drömskinka som E fixade medans vi jobbade.
Han skulle fixa däcken så jag hade rätt lufttryck på scootern men kompressorn la av. Blev minst sagt struligt och slutade med att han åkte till macken och fixade det ist. Tog hem kompressorn för att försöka laga den.


C hjälpte mig att bädda rent. Så nu är det höst i sovrummet med. Hon åkte och jobbade och L och E gick in och vilade innan dom hämtade paket och handlade lite.
Så småningom kom dom in och fikade igen och vi hade lite avecprovning. När dom gått in till E, han sover ju där, så kollade jag runt lite på twitter.


Beställde det här. Har handlat av henne förut, ett Gotlandsmotiv och kort m frukter. Hon är så duktig. 5 kort för en hundring + porto. Tänker inte skicka dom. Haha!

Men nu ska jag försöka sova i min renbäddade säng. I morgon lite äventyr i stan med C.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards