Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 oktober 2021

Av Neta - 30 oktober 2021 23:26

Bara nåt år innan plastskatten infördes kollade jag hur man kunde köpa bruna papperspåsar på nätet. Det fanns men var väldigt många påsar i förpackningarna och ganska dyrt så jag gav upp det. Minns inte ens vad vi skulle ha dom till.

Numera plockar man ju frukt o grönt i sånna påsar och får dom gratis. Och då upptäcker jag att rotfrukter t.ex håller sig fräscha längre i sånna än i plast som ofta gör dom fuktiga och får dom att ruttna fortare. Jag använder dom mest till potatis och morötter, lägger lite Torky i dom som man kan byta, då samlar den dessutom upp fukt. Sen har man det i grönsakslådan i kylen. En fördel som jag förmodligen aldrig märkt om det inte vore för plastskatten som gör mig snål. Haha!
Köpte ett set med typ nylonpåsar som såldes i fruktdisken, dom har jag aldrig använt. Jo när jag flyttade la jag småsaker och mina smycken i dom? Haha!

Lök, vitlök och avokado har jag i en stålkorg bredvid spisen och tomater ligger på H-papper i en fin liten rottingkorg där med. Men så har jag nog haft i 20 år minst.

Idag har jag iaf fått och hämtat grejerna till bredband och TV. Snacka om att skicka i sista minuten. Så nu ska jag ha fast bredband igen efter att ha haft mobilt i flera år. Och bli helkund hos Telia igen. Haft TV hos Boxer i Tierp för det ingick i hyran och Telenor här för det var billigast då jag flyttade hit. Men nu fick jag ett erbjudande från Telia jag inte kunde motstå. Spar flera 100-lappar under 2 år. Sen går jag ner i TV pkt till mellan har jag tänkt så blir det ungefär samma pengar. Skulle kunna gå ner redan nu för det är dom kanalerna jag ser men blir samma pengar isf så väntar. Ska behålla lilla dosan för mobilt bredband för dom bjöd på ett kontantkort till det. Bra på semestrar. Stora dosan jag använder nu ska jag försöka sälja.

En lugn dag idag, småpysslat lite och läst. Sov 6,5 timmar i sträck i natt, det är inte vanligt precis.
Åt lax och testade Abbas citronsås till, helt ok.


Laxen köpt som portionsbitar men var bara småbitar när den tinat. Men som ugnslax m sås på funkar ju det ändå och det förklarar priset som var 30kr för 400 gr. Hoppas dom fortsätter med det priset på CityGross. Funkar ju för paj o pastasås med.


Grannen har tänt sin ljusslinga och vilken skillnad det blir. Har mitt ljusnät kvar på spaljén på baksidan så tror jag ska tända den i morgon. Sugen på att sätta ut träden med. Dom lyste ju verkligen upp i fjol. Det är ju så svart på baksidan nu. Lugnar mig dock med framsidan men njuter av grannens. Har dock en lykta med ett batteriljus i på bänken bredvid ytterdörren. Det ljuset lyste hela säsongen i fjol, har en 6 timmars timer, hoppas det gör så i år med. Ska köpa 2 till på Maxi och ha i lyktor på bordet på baksidan. Dom svindyra jag köpte från en lampbutik på nätet käkar upp batterierna på 2-3 v så dom har jag inne. Så olika det kan vara.

Sett första avsnittet av Så Mkt Bättre ikväll. Rätt hyfsat ändå trots några jag knappt visste vilka det var. Sivan och Jöback hade jag ju koll på och nästa program kommer Casper från Arvingarna, resten ska visst göra ett gästspel med.

Elle kom en sväng både på dan och ikväll. Har jobbat på hyresgästföreningens spökfest för barna i området ikväll. Kokat och serverat korv. Hade fått med sig lite läskiga bakverk hem med.

I morgon åker vi ev till Gränby och fyller på förråden. Har slut på smör och lite specerier. Inte så sugen på det egentligen men måste ha hem en del och det är ju typ halva priset mot härute.
På onsd öppnar Eko i stan men dom har ju typ allt utom mat. Få se om man åker dit och kikar så småningom. Dock inte på öppningsdagen.

Nu fryser jag härinne, så ska plocka i ordning lite och sen krypa ner i bingen som vi sa när jag var ung.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards