Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 oktober 2021

Av Neta - 16 oktober 2021 00:34

Fast brasorna var utomhus, kantade vägen tillsammans med marshaller upp till Tobo folkets hus. Det var en kväll med författaren Vibeke Olsson, Jolos dotter.
En trevligt ikväll, hon pratade mest om träpatroner och sågverkens utveckling bara lite om Bricken och inget om dom andra böckerna. Dom bjöd på kaffe med äppelpaj och vaniljsås. Ma kom och hämtade mig, Mi var redan där och sen körde dom hem mig.
Jag tog 4 lotter vann på 2. Barnraggissar i strl 22 (enda som fanns kvar då) och 2 skitstora temuggsr jag inte vet var jag ska ha. Men dom var fina. Haha!

Sockarna hamnade här Haha!

Kul att komma iväg på nåt så här, va länge sen sist.

Annars går dagarna en efter en, Elle va in och fikade på em. Vi planerar för fullt och idag beställde jag tårtorna. Så nu har jag gjort det jag ska ha ansvar för.

Idag kl 23 var det 5 gr. Frostrisk alltså. Skönt att allt är inomhus. Tycker det är ovanligt kallt i lägenheten också. Vansinnigt kalla golv. Men så kan det ju vara i markplan. Har en byrålåda med gästtofflor, behövs på vintern och jag har alltid både strumpor och tofflor så här års.

Helgen blir nog lugn. Inget planerat och inga direkta måsten mer än det löpande. Man går som i ide den här årstiden. Laga nåt gott och njuta. Tända massor av ljus och mysa, saknas nån att mysa med bara! Haha! Men alldeles för bekväm för att inleda nåt nytt tror jag.

Ska krypa ner under tjocktäcket nu och föörsöka sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards