Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 oktober 2021

Av Neta - 20 oktober 2021 22:53

I morse somnade jag om och sov till strax före 10. Det trots att jag ändå sover hyfsat nu, tror det beror dels på att jag har ett varmare täcke dels på att värmen är på nu. Men är 20 gr inne. Grått o regn gör ju att det blir mörkt i min redan mörka lägenhet med.
Vi hade ju 22 i huset och jag saknar den goa värmen kan jag säga. Sen dessa kalla golv, så glad över mina tjocka mattor. Speciellt att jag la ihop 2 st stora mitt under sängen i sovrummet, det gör att jag har nån dryg m på 3 sidor. Sidorna och fotändan, har nån halvmeter tom längst upp vid huvudändan. Så man kan skjuta den närmre huvudgaveln som är mjuk och står lös. Behövs ibland.

Upp och duschade sen hela insmörjningsritualen. Hann äta frukost, ta en kaffe och ta ut rullstolen innan C kom.
På Willys väntade E i fiket. Jag behövde handla lite och vi köpte lite till söndagen. Jag blev dock snål när dom hade 10kr högre pris på satsumas än CG så tog ett varv där med sen. Är typ beroende av satsumas, äter 2-3 om dan.

Där köpte jag även en oxkind, så nu ska jag testa att tillaga en. Kokas 4-5 timmar i fond och rödvin. Tänker ha i äpple, timjan och rödlök med. Tror det blir bra! Blir nog god sås också.
Blev lite förvånad över hur billigt det var, 129 kr/kg. På krogen är det ju svindyrt, eller kanske oxdyrt Haha! Lite trattisar till med, gratäng eller kokt potatis. Denna får bli test då det är drygt 300 g bara. Blir lite provsmak iaf. Som en förrätt. Blir det bra kan man ju köpa mer sen.

Skickade en bild till Björne från CG, senaste 3 ggr har vi stött på honom där men inte idag. Gick ju inte an så skojade till det lite. Så vi skrev lite.

Sen syndade vi, jag var ju hungrig som bara ätit frukost. Dom andra blev lite smittade Haha! Blev en cheesburgare och sötpotatisstrips på Max. Gillar inte andra former av sötpotatis men just strips blir så himla gott. Dom var lite tunna bara. Måste köpa frysta och fritera själv. Ska bara köpa mig en liten fritös. Lämnade vår stora till Leif när jag flyttade.

Hem och packa upp. Sen hamnade jag i soffan och därifrån ska jag masa mig upp nu.

Köpte 2 frallor med så ska ta den ena med färskost till kvällsfika. Sen sängen!







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards