Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 oktober 2021

Av Neta - 11 oktober 2021 02:06

Började med en varm dusch och hårtvätt. Efter frukost blev det de sista sidorna i boken och en kopp kaffe.
Kollade sen om någon handelsträdgård här hade annonser om svart vitlök, eller heter det svartlök då? Haha! Den ska ju ner i jorden nu iaf.


Lånad bild som ni ser. Den är inte så skarp i smaken som den vita, dessutom lite örtig eller hur jag ska förklara det. Skitgod på ren svenska! Men vill gärna känna på den innan jag köper, finns sättlök på nätet annars.

Sen jagar jag sånna här


Inköpta på Lidl som har dom nån gång per år, fanns tydligen i april men det missade jag. Så bra att sätta upp småtavlor med, är som plastnabbar som griper tag i varann, man använder alltså två och den är självhäftande på den släta sidan så jag trycker hop knapparna på baksidan av det som ska upp och trycker sen fast mot väggen. Går att sätta upp på alla underlag och kan användas ute med.
Hittat på tyska sidor men inte så intresserad av att beställa så och svårt att fatta va dom kostar egentligen med en svindyr frakt.
Elle hittade svarta 1 mm större än dom här men dom kostade 150kr, tror jag gav en tjuga för dom här.


Här är nån annan variant som funkar för lite tyngre saker. Men jag vill ha mina knappar. Så bra att slippa borra en massa hål. Amazon Sverige ska ha men jag hittade inga.


Middag idag blev lite hopplock, en skvätt vita bönor i tomat, 3 små raggmunkar och ett par skivor rimmat bogfläsk. Behövde ätas upp.

I morgon kommer C och L, vi ska gå igenom vad jag har i förrådet och klädkammaren egentligen. Dela på lite julsaker som jag inte behöver ha. Lika gardiner. Gick ju från 9 fönster till 3.
Jag får ju vara med så ska göra en alltiett lunch, drömskinka.
Man bottnar en smord ugnsform med kokt ris, lägger på strimlad skinka, här blir det burkskinka jag har över sen i somras. Nån grönsak med, paprika t.ex Sen rör man hop vispgrädde och chilisås m salt o sv.peppar och häller över och sist riven ost.
In på 225 gr tills det får färg. Löjligt gott blir det.

Pratat en stund med M idag. Dom fick ju styra om sin resa till Grekland pga vulkanutbrott. Men nu är hans trotjänare avtackad iaf. Dom hade haft en lugn och skön vecka. Ätit gott och tagit det lugnt. Ms X och kompisens fru var ju med också. Så nu ska han avveckla firman och sälja lastbilen. Bli pensionär på riktigt. Tänker sälja husbilen också. Få se om det blir nån inredd van. Jag har ju fått han intresserad iaf. Haha! Men dottern ville inte byta hus med honom. Han var nog lite besviken över det. Han får väl sälja och köpa ett mindre då. Kan väl inte va så svårt!

Men nu ska jag sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards