Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 oktober 2021

Av Neta - 10 oktober 2021 00:24

Ja va 17 om man nu fyller 70 kan man väl få ha en födelsedagsmånad?
Va ju gift med en bonnlurk som inte firade mig, köpte blommor o presenter om barna sa till han och hjälpte till på slutet. Jag ordnade och betalade min 50-årsdag själv, inkl hotell och konsertbiljetter. För alla! Mina fester har jag själv haft ansvar för och planerat. 60-årsdan hjälpte J till lite med orkesterkontakt men inte min man. Men hans ordnade jag också. Han har aldrig gjort nånting för mig, inte en enda överraskning på nästan 35 år. Vår silverbröllopsdag ignorerade han totalt, de flesta andra också. Han har hjälpt till, ungarna har hjälpt till före och på festerna, beordrade, men ingen har fixat en fest för mig, någonsin.
Kan bero på att jag vill ha koll, men han hade väl kunnat anstränga sig lite iaf.
Nu finns det saker med min frunch jag inte har koll på och det är skitläskigt. Tycker synd om tjejerna för jag är som en hök Haha! Men är man van att bli så behandlad som jag blivit. Då är det inte lätt!

Men som sagt, vi småfirar lite hela oktober E o jag. Jag kom på idag att det var det vi gjorde. Firar lite själv också! Haha! E är som jag. C också men hon är ju inte här så ofta. Kommer dock på månd. Bonnlurken också Haha!
Tur att jag ändå gillar den där bonnlurken fortf. Alla har ju bra o dåliga sidor. Glad attvi är vänner även om han har ett underligt beteende ibland.


Igår firade vi med det här! Glass, björnbär, hallon o blåbär. Kändes så himla konstigt att köpa björnbär. Vi har ju haft egna! Låtit vänner och bekanta plockat, plockat själva och ändå har det suttit massor kvar på buskarna. Trodde väl aldrig att jag skulle betala för björnbär.

Idag tog vi hem mat från giraffkrogen i Svista. Kostar inget att dom kör hem om man handlar för 250kr och inte bor längre bort än 1,5 mil, och det blev det ju över 250 eftersom vi var 2. Elle tog nåt spett och jag en oxfilépasta.


Mycket mat, supergod och räcker lätt 2 ggr. Ingen bordsservering men man kan ju inte få allt! Haha! Kommer iaf att äta den pastan igen.

Har jag gjort nåt vettigt idag då? Jo kapitulerade till sist


Jag måste ju inse att altansäsongen är över och nu är dynor och parasoll inne för torkning, innan dom åker ner i plastsäckar och in i förrådet. Igår va det 16 gr och då satt jag mig ute en stund. Men det är en råare luft nu, inte alls samma känsla som när det är 16 gr vår o sommar. Dessutom blåste det.

Ja sen har jag plockat i en diskmaskin. Behöver ju långt ifrån göra det varje dag. Sen läst i min bok. Och nu ska jag gå och krypa ner i sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards