Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 oktober 2021

Av Neta - 25 oktober 2021 22:40

Först måste jag göra en rättelse, det var Christine som kom på det där med stekta ägg igår inte Johnny. Detta påpekade hon idag och rätt ska vara rätt. Haha!

Leif och Elle åt frukost med mig i morse sen skulle vi ju ut på nåt kul. Det första hade jag redan räknat ut. Det finns en affär jag älskar men sällan kommer till nu, går inte att åka där med scootern och jag kan inte klara rullstolen själv uppför och sen nedför en backe för att komma in och ut därifrån.

Så det var första anhalten. Vi gillar den butiken allihop så det var ingen uppoffring alls för varken L eller E heller.
C hade både föreläsning och tenta idag, dessutom skadade hon ett knä under förberedelserna för frunchen igår. Så hon anslöt här hemma nu ikväll.

Jag fick lite pengar på swish av en kompis som inte kunde komma och hade också fått pengar av mamma.
Köpte såpbubblor av glas i 3 strl att ha som dekoration på t.ex ljusfat.
Även småbubblor i glas med en platt sida.
Passade även på att köpa en julgran. Haha!


Vi fikade med varsin våffla till kaffet


Dreglade över lite fina julsaker, en jättefin tavla, ett fönster med domherrar utanför med belysning. Inte så stor men den var så himla fin. Ångrar så att jag inte köpte den. Sen luciafigurer, så otroligt välgjorda med riktiga små stearinljus. Men tror den billigaste kostade drygt 500.
Strosade omkring länge även efter fikat.

Sen åkte vi mot stan där E beställt bord på Picknick på Radison.


Köttbullslunch sitter aldrig fel i en fin miljö


Kl blev lite väl mkt så vi skippade nästa grej hon planerat som låg en bit utanför stan och åkte till Rusta ist. Ytterligare en butik som är svår för mig, trångt och står mkt korgar i gångar osv. Men med rullstol och en vanförare som Leif går det bättre.


Har länge velat ha en sån här, det är en smal cylinder för kronljus men orginalet kostar flera hundra, den här bara en hundring.


En rosenmatta till köket. Min tål inte riktigt min arbetsstol och har blivit vågig i kanten. Lite ironiskt då det är den dyraste mattan jag köpt. Den här kostade 156kr idag då det var lite % på mattor den här veckan. Vill ha lite färg där och det har jag ju nu med. Dessutom går dom här mattorna att tvätta i 40 gr.

Sen åkte vi över till Ikea där vi beställt mina lådor på Click o collect. Äntligen har jag dom.
E behövde saker från ÖB, men där skickade vi in L själv.






Till slut skulle vi ju hämta den här. En exotisk buffé samma vi åt på mors dag. Handlade lite annat med.


Invigde nya glasen med prosecco till.

Leif ska på gubbdagiset i morgon och sen åker han hem. Så vi delade på alla rester inkl buffén från ikväll. C tog hem allergitårtan och jag fick kvar en av dom andra som det är över hälften kvar av, har ingen plats i frysen heller. Tur man kan ha den ute.

Fick presenter av tjejerna idag med, en plättpanna för 4 till raggmunk m.m Man vill ha lite större av, av C, har letat efter en sån länge men hon hittade på wish, och örhängen i äkta kristaller av E.


Fina till jul m.m

Känner mig så tacksam över min fina familj och mitt fina X efter det här firandet. Dom har verkligen ansträngt sig.
På både twitter och Facebook har det rasslat in hälsningar idag. Så många att jag inte kan svara alla. Tackar er här också, alla fina man skriver med där.

Nu ska jag krypa ner och sova, drömma om allt härligt jag fick vara med om kanske. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards