Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Neta - 13 oktober 2021 00:44

Började iofs bra, fick lite sovmorgon efts jag sov dåligt igår natt. C kom mitt på dan och då bar hon ut dynorna i förrådet och bar in de känsliga liljorna och pelargonerna. Ska bli på gränsen till frost i natt. Fast nu kl 23 va det 6.5 gr så tror inte riktigt på det. Det ska ju vara 5 gr eller kallare kl 23 om det blir frost. Brukar faktiskt stämma med.
Tog en fika sen åkte vi in. Började med att lämna en låda till Erikshjälpen. Då fick man en kupong på kaffe och bulle som tack.
Vi gick ett varv och jag hittade en blå (vad annars Haha!) ljuslykta lika en vas jag har.

Kollade efter boken om järnbruken i Uppland som jag var tvärsäker på att jag hade tagit med mig, men tyvärr inte hade gjort. Fanns inte men en del andra kul böcker om Uppsala och Uppland. Köpte en bok av Gunilla Lindberg, Profiler i Uppsala, som jag redan hade?..
Jaja, Leif kan nog tycka den är kul. Jag har nog de flesta av Gunilla Lindbergs böcker. Tror jag ska lägge en lapp i plånboken med de titlarna så jag kan kolla om jag har nån jag blir intresserad av.

Sen fikade vi med alldeles nybakade och varma kanelbullar och kaffe resp te.

Ikea var näst på tur. Började med lunch


Jag blev lite förvånad då jag fick en flagga på maten, och ännu mer förvånad när det var halva priset på köttbullarna idag. Haha! Ibland har man tur.


Som ni vet firar jag min födelsedag lite då och då hela oktober, idag med lite dessert. Åt inte det i mitten, va torrt och tråkigt men det andra var gott och tog en kaffe till så klart.
Sen skulle jag ha plastbackar, tvärtomt, finns i hur många strl som helst men det enda dom hade var en himla massa lock och den strl man kan ha under sängen. Sen ville jag ha ett grönt ljus till, slut. Men va f-n.
Köpte iaf blå runda underlägg, behöver ha enfärgade till den duk jag har på matbordet i vardrummet nu. Tittade också på andra runda, genomskinliga med gröna blommor och blad på. Köpte dom inte och ångrar mig djupt.



Visst var dom fina? Hoppas dom finns kvar nästa gång jag kommer.


Var lite sugen på dom här också men fanns bara 4 kvar, och jag vill ha minst 6. Tycker det är lite mysiga att dricka ur och man kan göra både förrätter och desserter i dom.
Men både dom här och backarna finns i Västerås, får väl skicka dit nån dotter. Haha!


Den här fick följa med också, i plast men med metall där man hyvlar. 20kr var ju inte mkt att bråka om. Har en bra och en dålig, Hoppas den här är bra.

Ett varv i förbutiken, köpte äppelpaj och vaniljsås, lite syltkakor och sen tipsade hon i kassan om skumbollar, ni vet typ mumsmums med kokos på. 3 förp a 6 st för 10 kr. Kunde man ju inte motstå. Fikabröd har jag ett tag iaf, fick hem kakor som Rasmus sålde för nåt med skolan i lördags också.

Sen Lidl, där va det en del som jag skulle ha som inte fanns. Men korgen blev full ändå konstigt nog, Haha!
Köpte bl.a apelsiner, tog en efter maten sen. Så härligt att citrussäsongen börjar nu. Var så goda, saftiga och fina. Måste göra apelsinlax innan dom tar slut. Köpte också mineralvatten och äppelcider till brunchen, många kör ju. Har mest alkoholfritt då.
Mest skrev jag, inte allt Haha!

Ja när vi var klara där hade det börjat mörkna, rätt svart på himlen med. Vi körde in i en störtskur på hemvägen. Men då vi kom hem duggade det bara här.

Värmde lite mat jag köpt i micron, Elle kom in en stund sen soffhäng framför TVn då hon gick in.

Nu har det blivit onsdag, ska nog sova en skvätt nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards