Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 oktober 2021

Av Neta - 29 oktober 2021 16:29

Ingen helg jag gillar. Tycker den är smått makaber. När J var liten fanns den inte ens. Med tjejerna sen hade vi mest pumpatema. Idag har jag rensat kraftigt och delat ut saker till dom. Har väl nåt kvar men tar inte fram det alls. Öppnar ingen dörr för godistiggande barn heller. Har några foton jag lägger ut på Fb varje år på söta pumpor och önskar folk en trevlig helg.

Värst tycker jag det är när det blandas ihop med Alla helgona, en högtid jag tycker mkt om. Att stå där på kyrkogården bland alla vackra ljus är så rofyllt. Tända ljus hos min bror och ta en titt hos morbröderna och svärföräldrarna. Sen minnesplatserna både här och inne i stan. Så vackert! Är dock inte jätteförtjust i de röda ljusen som kom för några år sen. Skulle aldrig sätta ut ett sånt själv.




Har lite sviter efter helgen. Föll ju på Citygross toa i måndags, halkade på vatten på golvet och slog i axeln, så klart den som redan är skadad. Hamnade aldrig på golvet men det satt en toarullshållare i plåt i vägen för min axel. Har ju då fått använda vä arm mer och i morse fick jag inte ut den rak + att det gjorde uront. Har ju ledproblem så är lite down just nu. Har väl en ensam helg framför mig med.

Lite sur på Telia med, har ju tänkt bli helkund där igen från 1 nov men har inte fått vare sig box eller router. Idag kom det avisering om pkt så hoppas båda ligger i samma. Viktigast är ju TVn. Men lite väl sent tycker jag då det andra ju stängs av då. Leif kommer och fixar. Hoppas ävergången blir smärtfri. Är ju hopplös på sånt.



Fick det här fina med en kul grej i. Såg inte att krukan var blå och 4-kantig innan. Inte dom fina stenarna heller. Så nu ska jag köpa nåt fint att ha i den. Godiset och gurkan som var i var inte så fräscht längre Haha! Blir nog en liten höstglöd kanske.

Igår hade vi första tantfikat här. Det är vi som brukar ses i pergolan härifrån som ska ses och fika en gång i veckan. Blir ju lätt att man kryper in i sina bon annars och knappt ses. Vi ska vara här och turas om att ta med fikabröd. Planerade igår, ska ha luciafika med bestämde vi igår. Mysigt! Man kan när man kan helt enkelt. Inga krav.

Nu har jag precis ätit lite kycklinggryta och ska strax slå på burken för Efter Fem. Bra på Doobido ikväll med. Linus Wahlgren och Per Andersson. Kan bli både skönsång och galenskap. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards