Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 oktober 2021

Av Neta - 18 oktober 2021 06:03

Ja helgen alltså! Snudd på långtråkig. På lördagen beställde jag den senaste boken av Vibeke Olsson om Bricken i serien om Sågverksungen. Hon håller på med en till, den som blir den sista. Jag har köpt alla böcker i serien men har inte alla kvar. Gör mig ju av med böcker jag har läst regelbundet. Men kände efter att ha hört Vibeke berätta nu att jag måste ju läsa dom här också. Den senaste kom ut för ett år sen, och jag köpte även den före som pocket, men tror att jag läst den.

Läste rätt mkt på lördagen med och hade inte den minsta lust att laga mat så hörde med Elle om vi skulle beställa från Zurafa och hon var på.


Souvlaki på fläskfilé med grekisk potatis, tzatsiki och antep som är en tomatröra på färska tomater med lite lagom sting i. God att äta med tzatsikin på köttet. Jag hillar ju inte chili och sånt som är starkt men den här funkar så. Eller om jag har den i lite gräddfil. Tror jag ska leta reda på ett recept och testa att göra den själv. Då väljer man ju också hetta själv.

Vi åt rätt tidigt så på kvällen blev det ett par Bullens och ett stekt ägg.


Gårdagen var väl också lite halvslö men jag plockade ur och i en disk iaf.


Fick hem dom här två i veckan och började läsa Camilla Dahlsons senaste. Läste ju dom 4 böckerna som utspelar sig vid sjön Sommen i somras. Hon skriver så bra, hade svårt att lägga ifrån mig boken idag.
Blev några Bullens till och en äggifralla till lunch. Sen glömde jag nästan att äta nåt mer, kom på det vid 19 då magen började kurra.


Fick bli en plocktallrik med lufttorkad skinka, feta, oliver, kapris, syltlök, paprika och en blandning av satsumas och ananas. Köpte flera burkar med cocktailkapris på Lidl, dom kosta ju 14,90 förra veckan.

Ja nu är det måndag och kl är 6 på morgonen. Vaknade och behövde dränera kl 3.30 sen kunde jag inte somna om. Ska göra ett försök till nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards