Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 oktober 2021

Av Neta - 8 oktober 2021 13:19

Funderar på den här ikväll med ris och hemgjort vitlöksbröd.


Räkgryta

2 hackade gula lökar
200 g champinjoner, ansade och skivade
1 msk smör
1 msk mjöl
1 strimlad röd paprika
2 dl vispgrädde
1 dl chilisås
1 tsk salt
1 krm sv.peppar
1 krm cayenne
3-4 hg skalade räkor
½ dl konc. apelsinjuice
1 dl vatten


Fräs lök och svamp i smöret, strö över mjöl, rör om.
Tillsätt paprika, chilisås, kryddor, grädde och salt.
Koka 8-10 min.
Tillsätt räkor juice och vatten och låt det bli varmt.
Servera med ris och sallad.

Av Neta - 8 oktober 2021 00:34

Ja en lat dag som dom flesta andra. Men jag är ju gammal nu med ett obefintligt närminna på den senaste minuten. Haha! Hänt flera ggr vid frukosten att jag inte vet om jag tagit honung i teet. Sen efter nån minut minns jag att det gjorde jag ju. Jojo det är väl nu det börjar?. Och så gaggiga kärringar får vara lata så det så.

Elle va in till stan på en frukostdate i morse, kom in när hon kom hem och hade köpt en microsoppa åt mig.


Så gulligt gjort då hon visste att jag inte var helt 100 idag, sväller igen i bihålorna men är inte snorig. I natt va det extra besvärligt och jag vaknade med huvudvärk. Nässpray hjälper ju inte heller och inte avsvällande. Ska försöka sova med huvudet lite högre i natt.
Drömmer konstigt också, en massa konstiga drömmar om Xet, varför i hela friden gör jag det? Trodde jag var klar med honom, jag ÄR klar med honom!

Fick ett konstigt samtal, det ringde från hemligt nr men det brukar det ju va när det ringer nån doktor. En kille, rätt ung lät det som sa Hej du har kommit till, och så nåt namn jag inte minns nu. Blev lite paff för det var ju han som ringt. Så sa Va? Då upprepade han samma sak men frågade om jag var singel. La på luren bara så klart! Jaja jag har ju privata sidor nästan överallt på nätet men använder ju mitt namn. Nån sjuk djävel säkert!

Tittade på sista programmet Det sitter i väggarna, hoppas det kommer tillbaka! Sen började jag titta på Min historiske pojkvän men kan på riktigt inte med Petra Mede, va tvungen att byta kanal! Blev Hälsoresan ist.

Ja ni nu är det nog sovdags!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards