Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 oktober 2021

Av Neta - 3 oktober 2021 00:03

Det jag slogs av igår när vi åkte in till stan i solskenet var hur färggrannt det blivit i naturen. Har inte så mkt lövträd här, nån ek, rönn och björk. Lönnar är sällsynta på gårdarna här. Desto mer njöt jag av prakten från bilen, försökte fota men blir ju inte bra från bilen.

De s.k fotogrupperna på facebook lägger ut så mkt mer i stället, finns en grupp som heter Uppsala i mitt hjärta och där finns flera riktigt duktiga fotografer. Dom här bilderna t.ex


Taget från sjukhuset


Uppsalas mest fotade vy, har själv en tavla över det här.
Eva Jönsson heter hon som fotat. Så duktig med kameran.


Den här bilden håller ju inte samma klass, tagen från min sängkant Haha! Men lite kul att det blir en sån fin skugga av Gunillaklockan och glaskaninen som står ovanpå den höga hyllan.


Ja jag samlar på koboltblått glas, mest från loppisar.

Annars har dagen bestått av lathet, har kört en mörk 40 annars har jag bara latat mig. Elle har lyst med sin frånvaro, vi ses ju inte alla dar.

Sett första avsnittet av Mer panik i Tomteverkstaden, en fortsättning på 2019 års adventskalender som ska gå en gång i veckan nu. Va tvärsäker på att det var förra årets men det var det alltså inte.
Va17 var det för TV-kalender i fjol då? Bra va den här som det är fortsättning på nu iaf.

Leif är och dansar ikväll, gör det till en av dom bästa Streaplers i Örebro. Första dansen på väldigt länge. Men så glad för hans skull. Hans danskompis är där med sin kille men hade försäkrat sig om att L skulle vara där så hon hade nån att dansa med Haha! Hennes kärlek dansar alltså inte! Om dom åker tillsammans vet jag inte, men dom ska tydligen fortsätta åka till Hallunda iaf.
Man kan ju hoppas att han kan dansa med någon annan också?..





Årets blossa har en apelsinsmak i år, skönt med en julig smak. Finns inte på bolaget än men kan beställas.

Nu ska jag fylla på varmt vatten i rosvasen och plocka undan lite sen krypa ner och sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards