Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 februari 2021

Av Neta - 7 februari 2021 23:40

Man försöker var vän, man visar att man bryr sig, man hjälper till, man uppmuntrar och ger kanske nån sak som behövs.
Så tas det för givet och man får inte ett skit tbx. Inte ens ett tack! Så nu ger jag upp.
Så uppenbart att vi bara ska vara vänner på hens villkor. Då det passar. Men tack men nej tack till det då.

En rolig grej som hände innan jag gick i säng igår. Jag satt i köket, hade precis släckt och skulle bara ställa en fl vatten i kylen. Då kom en va jag tyckte i 2 sek hund, ni vet en sån där som blir stor som en kalv. Gick och strosade som om han hade husse eller matte bakom sig. Var bara det att det var ett rådjur. Tyvärr hade jag redan lagt mobilen i sovrummet. Blev lite full i skratt eftersom jag skrev som jag gjorde i gårdagens inlägg. Så nu blir det rådjursspaning på kvällarna här. Baksidan vore väl bättre miljö ändå kan jag tycka! Haha!

Tog lite sovmorgon idag och sen satt jag med paddan och pratade med folk. 1 1/2 timme senare va kl plötsligt 11 och jag hade inte ens ätit frukost. Skulle ju sereprisen av Så Mkt Bättre Guldkorn, handlade ju om Ted Gärdestad så det blev lite bråttom och fick bli en frunch ist framför TVn.

Sen fick jag lite långtråkigt, hade bara tråkiga måsten att göra, ingen lust med det.

Hittade den här. Sen jag läst en halv sida var jag såld. En feelgood där man bara dras in och trivs utan att behöva anstränga hjärnan så mkt. Ibland behöver man en sån bok, och nu gjorde jag tydligen det.

Handlar om en oäkta dotter till en piga som blivit med barn med greven. Men ändå växer upp med silversked i munnen. Senare om hennes barnbarn. En bok om järnvilja och jävlaranamma. Avståndstagande från knäppgökar, så kände igen mig lite.

Ladda ner den eller köp/låna den. Tror det kommer en fortsättning också så småningom.

Hade tänkt mig en Alla Hjärtans dagmiddag med min familj nästa söndag. Men blir iaf utan L. Lite tråkigt. Iofs är det väl mkt för honom nu. Hoppas båda tjerna kommer iaf, för ofta är det bara E och jag.

Ja det finns nog inte så mkt mer och skriva om idag. Ska släcka ner och ta med mig boken till sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards