Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 februari 2021

Av Neta - 10 februari 2021 23:30

Vilka åsikter ni har på allt möjligt. Haha!
Å nej jag tänker inte öppna kommentarerna, finns för mkt troll för det. Att jag nu godkänner er på messenger först gör ju att jag kan kolla att ni finns på riktigt. Ibland gör ni inte det Haha!
Men som ni märkt godkänner jag inga vänförfrågningar på Fb. Där vill jag, med några undantag, bara ha folk jag träffat eller pratat med här under lång tid.

Det var dock lite kul att svara på era frågor o husvagnsliv och camping som jag gjorde igår. Hoppas ni förstår vilket fantastiskt liv vi har haft.

Nån frågade också om jag saknar Leif, ja det är klart jag gör i vissa praktiska situationer. Och tryggheten han gav så klart. Men jag vill inta ha tillbaka de destruktiva år vi hade innan jag tog steget. Det var den 3e ansökan om skilsmässa han fick och 3e gången gillt.
Jag är glad åt att vi har den relation vi har idag. Men tror ingen av oss vill ha varann igen, iaf inte som det var på slutet.
Jag kan sakna någon ibland, jag kan sakna närhet och självklarheten man har till en make. Nån att äta frukost med. Göra kul saker med. Bara sitta i soffan med. Men är rätt säker på att jag inte kommer att träffa någon, jag är nog för bekväm för det iidag. Jag vet inte hur jag skulle träffa någon heller.
L har ju större chans till det, han är ju rörlig, oberoende och träffar ju folk ute. Deitingsidor är inget för mig heller, man vet inte vilka knäppskallar som finns på dom. Skulle jag mot förmodan bli hop med nån igen blir det nog med nån jag redan känner. Känns tryggast men just nu finns ingen ledig Haha!
Särbo skulle va perfekt!

Ha nån att gå ut och äta med ibland. Nån som gillar att åka båt och gillar att åka och lyssna på dansband. Nån som tycker det är kul att åka nånstans, till en annan stad, gå på nån loppis, picknicka, äta glass. Åka till Malung m.m Dra rullstol. Men bara va kompis. Finns det nån sån tror ni? Nä tänkte väl det.....

Idag har jag tvättat, njuter fortf över att kunna göra det själv igen.
Under flera år kom jag ju inte ner till min tvättstuga. L lärde sig väl tvätta så småningom men innan dess, ojojoj haha, han va sämst på att ta hand om den efteråt också. Skakade knappt ut plaggen, dom kunde torka med ärmen intrasslad. Så fick jag upp det. Måste också komma ihåg exakt vad lag lagt i tvätten och be honom tvätta just det plagget. Räckte inte med att säga till om en ljus 40 t.ex vissa plagg la jag i tvätten och såg aldrig mer. Det var en fruktansvärd oordning i tvättstugan, ofta va golvet täckt. Jag såg det utifrån. Så skulle sotarn komma kanske och då vräkte han ner allt i säckar och slängde ut i garaget. Sen var det inte säkert att det kom tbx in i tvättstugan förrän flera månader senare.
Ja ni förstår kanske varför jag till sist skilde mig.
Enda smolket här är att tvättmaskinen låter lite konstigt, men J säger att det beror på golvet. Sen har jag ju lite svårt att stå och hänga. Får ta det i omgångar. Kan ta 2-3 ggr innan allt hänger. Men vid den fristående ställningen kan jag sitta och hänga. Lakan är svårt dock.












Hehe tycker den va lite kul. Ni ser ju var jag snott den.


Blev fisk o spenat idag. Syns att jag gillar spenat va? Haha!

Men nu ska jag gå runt och släcka. Krypa ner i sängen sen.

Av Neta - 10 februari 2021 06:20

Var ni där hela sommarlovet?
Nästan, jag hade en uppehållstjänst som innebar att jag hade 93% av lönen utan semesterdagar, samma som lärarna hade då iaf. Det innebar att jag jobbade några dar efter skolavslutningdagen och började igen en vecka före skolorna.
Lika var jag ledig alla jullov och jobbade ofta in/ tog tj.ledigt sport, påsk och höstlov så jag kunde vara ledig några dar iaf. Hade ju aldrig fritids till mina då jag oftast slutade mellan kl 13-15.
Leif pendlade men hade också många semesterdagar.

Hur lång var säsongen?
1 maj till 1 okt men vi ställde ofta ut vagnen till påsk. Iaf om det var snöfritt. Tog några dar att göra i ordning lägret. Haha!

Kom släkt och vänner ut ofta?
Ja, så klart! Var ju inte långt bort precis. Vi hade dock den regeln att om vi inte bjöd ut, utan man kom ändå så skulle man va självgående med mat och så. Äta tillsammans kunde man ju göra ändå. Ofta tog dom med till oss också Haha! Man har ju inte samma resurser som hemma och handlade gjorde vi i Heby. 19 km bort.

Åkte ni aldrig iväg?
Jo det gjorde vi, på slutet dock utan husvagn då det blev för jobbigt att riva lägret. Hyrde stuga ist.

Ville barna följa med även i tonåren?
Ja, dom var ju uppväxta där och hade kompisarna där. J åkte moped ut ibland.

Blev det mkt alkohol, fester med grannar och så?
Vi ha ju alrig supit direkt. Vin till maten och vi var nog inte dom som festade mest. Ansågs nog av vissa som tråkiga. Men vi mådde bättre än dom på mornarna Haha! Och vi ville inte vara berusade inför barnen. Inte annars heller för den delen. Umgicks med några få. Men det var en himla sammanhållning ändå när det väl gällde.
Fanns också mkt tragik medan dyngraka vuxna och barn som sprang vind för våg. Så hade aldrig vi det.

Fanns det traditioner på campingen?
Ja, midsommar, kubbturnering, surströmmingsfest, kräftskiva och danser 3 ggr/ säsong då L oftast DJade. Det var inte så kul för då var ju jag ensam med barnen och deltog inte. Mkt fylla då också.

Var det bara familjer där?
Nej, men mest familjer och par. Några ensamma äldre tjejer och några killar. Dom senare var dock nästan aldrig ensamma men föremålen växlade Haha!

Är ni bra på förtält?
Ja Haha! Om du menar att sätta upp.
Man trär i det, gör en hård rulle som man lägger på taket, bygger hop ställningen och drar ner duken.
Vi har gjort det några ggr, reste dock sällan med tält. Räckte med matta i plast, vindskydd och parasoll då.

Har ni vintercampat där med?
Nej! Men på andra ställen. Hade ett vintertält med. Men aldrig på nån skidort, utom Falun. Funderade på att prova nån vintersäsong där men det blev aldrig så.

Har ni åkt runt mkt med husvagn?
Oh ja! I synnerhet då J tävlade. Men även på semestrar. Har nog varit i de flesta landskap.
Jag är ju dessutom uppväxt så.

Varför slutade ni stå där?
Var sak har sin tid.

Blev ni aldrig less på det livet?
Jo, men då åkte man hem några dar. I synnerhet om det var mkt regn.

Hade ni aldrig husvagnen med er på dans?
Nej! Nån gång på träffar med Dbd. Men man rev ju inte för en kväll precis.
Inte efter vi slutat vara där heller, vi hade ju barna hemma.
Undantaget Malung så klart! Men då stod vi inte säsong längre.

Har ni råkat ut för nåt allvarligt fel med vagnen. Krockat eller så?
Nej, bromsarna som var elektroniska krånglade på slutet, men då ställde vi den. Blev ju mer bekväma ju äldre vi blev med.

Kan du sakna det livet?
Oh ja! Friheten och enkelheten. Att alltid ha hemmet med sig var man än åkte.
Saknar dock inte Siggefora direkt!

Skulle du kunna bo permanent i en husvagn?
Nej!
















Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards