Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 februari 2021

Av Neta - 22 februari 2021 01:01

Och det med rekordfart


Det har alltså varit snö upp till nedersta öglan på solrosen. Där bergeniabladen är till hö i bild finns det blåsippor.
Nu lär det väl komma några snösvängar till men iom det här känns det som våren har börjat komma iaf.

När tjejerna var ner till L kom dom hem med några pussel.


Det här kan vara från Leksands hembygdsgård


Det här och det förra hade jag bett om men fick två till. Har ett nytt också, en blomsteraffär.
Elle tog in Carl Larssonpusslet till sig. Det andra känns lite knepigt, med stor del av motivet som ligger i skuggan. Är väl från Hälsingehambon.


Sannex va ju med på Bingolotto idag så vi spelade. Vann inget! Jag gjorde middag åt oss, riktig latmat. En färdig rotfruktsgratäng från affären med varsin köttskiva från frysen.


Frös in picnicbogskivor penslade med grillolja för ett tag sen, nu penslade jag lite grillolja i formen och la skivorna på det, duttade på lite på skivorna och saltade och pepprade lite. Tryckte ner några småtomater i gratängen och ställde in det på 225 gr.
Efter 20 min tog jag bort köttet och la det i folie. Sög upp lite köttsaft med h-papper, strödde lite riven ost på gratängen och körde den 10 min till.
Hittade lite vitlökssmör jag gjort i kylen, E hade med sig salladen.
Det blev riktigt bra! Kändes som en helt ok söndagsmiddag.

Pratade med L i luren ikväll, han hade tagit sig ett bad, slappnat av lite. Var väl honom så väl unt. Han har slitit som ett djur den senaste tiden. Vi pratade om lite allt möjligt, både saker o folk. Finns vissa individer i släkten som är minst sagt egna. Han hade fått dit soffan nu iaf, brorsönerna hjälpte honom, och vi pratade lite om möblering och så.
Så himla glad över att han ändå är kvar i mitt liv fast vi inte ses så ofta.

E gick in ganska sent, hjälpte mig lite m belysningarna jag haft ute. Jag hängde lite tvätt innan jag la mig. Dags att släcka nu. Sov så gott därute!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards