Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 mars 2021

Av Neta - 7 mars 2021 23:13

Ja för att vara jag alltså. Kl är inte ens 23 men jag har ju haft en lång dag idag. Glodde på Vasaloppet tills dom första gick i mål, sen slog jag över till femman där jag mest hade på för ljudets skull. Blev dock nåt bröllop i en reallityserie jag normalt inte tittar på som jag glodde på. Utomlands och påkostat. Man undrar ju om man överhuvudtaget blev gift själv när man ser ett sånt bröllop. Haha!

Elle kom in en kort stund jag gjorde en omelett till lunch men hon var trögbjuden idag. Hon har en chat på söndagar med andra ungdomar som också haft hjärntumörer som barn. Barncancerfondens regi och dom där kan dra ut på tiden så hon skulle göra kalla koreanska vårrullar som hon kunde äta samtidigt. Smart ju!

Jag hängde en tvätt jag kört igår, körde en mörk 40 som jag också hängde ( har ni hört den förut? ) plockade ur och i en diskmaskin och körde den. La på lite dukar och vek in lite tvätt i linneskåpet.

Igår så dippade vi grönsaker, blev lite över så idag ugnsrostade jag dom. Hällde på lite solrosolja och kryddor i påsen där dom låg, körde det sen på plåt i 25 min på 200 gr.


Blomkål, rättika, paprika och squash. Hade lite tortilladip över också så slängde på 2 kycklingklubbor som var grillade i butik sista minutrarna som jag åt med grönsakerna och dip. Har en liten brk grönsaker kvar då jag inte orkade allt jag gjorde, men mer som ett tillbehör i morgon, mer var det inte.
Hamnade sen framför några repriser nu ikväll, bl.a Havets hjältar. Gillar det programmet, mest för att det utspelar sig i skärgården tror jag.

Ja sen har jag småfixat lite och nu ligger jag här. Ska väl släcka snart ska bara kolla runt lite först.

Av Neta - 7 mars 2021 12:07

Jag är ingen morgonmänniska. Sista tre åren innan jag fick förtidspension gick jag upp 5.45 Det hände mer än en gång att jag mådde illa och kräktes ibland med, hela kroppen skrek nej.
När jag sen slutade jobba och så småningom blev pensionär så struntade jag i väckning. Som tur var, var L också kvällsmänniska. Då väckte han mig ofta vid 10, för då ville han äta frukost. Numera kan jag utan problem sova längre ibland.
Det finns dock 2 undantag, lucia och Vasaloppet. Då ställer jag klockan och intar tidig frukost framför TVn.


Kokade blåbärssoppan det sista jag gjorde igår. Tar ju max 5 min. Förberedda korgen jag bär frukosten i så mkt jag kunde. Första start var ju 7.40 så gick upp strax efter 7. Blir en lång söndag. Kan bli en lur på em. Haha!
Men som med allt annat så är det tråkigt att göra/vara själv även en sån här morgon. Kände det på lucia också. Men då tände jag en massa ljus och det blev rätt mysigt ändå. Lite svårare idag när solen redan lös.
Blåser en del också, så nån utevistelse blir det inte idag. Men jag hittar nog något att göra.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards