Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 mars 2021

Av Neta - 9 mars 2021 01:30

Och jag ser till min förvåning att många tjejer får blommor av sina gubbar idag. Jag fick knappt blommor då jag fyllde år eller på bröllopsdagen. Återigen slår mig insikten att jag gick på en mina med den karln. Uppskattning kan han inte stava till.

Måndag i en vecka som kan bjuda på en utflykt på torsd, beror på vädrets makter. Vi gav först upp det men sen såg vi att det inte ska börja snöa förrän vid 15-tiden så kanske den kan bli av ändå. Ska iofs blåsa men det kanske man kan fixa, blåst och snö däremot är ingen höjdare. Vi körde hem från Hedemora till Tierp i det en gång förra året så det vet vi.

Idag gav jag mig själv ledigt, det enda vettiga jag gjort var att ladda dosetten, från den här veckan även med allergimedicin. Nu börjas det! Plockade i en maskin med toppar med, ska sättas på tidigt i morgon.
Elle kom in mitt på dan och vi fixade lunch tillsammans. Hon rev morötter och jag stekte pytt i panna och ägg. Latmat man stod sig hela dagen på.


Hittade en passande bild för min dag med. Haha! Men ni vet väl att det är viktigt att göra ingenting ibland. Man borde ha den uppmaningen på kylskåpet.

Elle åker till Leif i morgon och blir borta några dagar. Dom ska ha lite pappa dottertid och hon ska väl hjälpa honom lite med. Han hade tagit det lugnt igår och jag tycker det är skönt att höra det. Att han inte fortsätter att stressa på. Förstår ju att det är mkt att fixa med, jag har ju själv flyttat 2 ggr på 18 månader. Men kartongerna får lov att stå där ett tag, dom går ju ingenstans precis. Huvudsaken man kan sova, glo på burken och fixa mat. Resten löser sig.

Varit en storbrand i Uppsala idag. En skrotfirma som brann nära min mamma. Fick ringa och säga åt henne stanna inne och inte vädra. Hon såg inte branden då det är hus i vägen men hon kände brandlukten. Var även nån villa som brann ner mot Gimo till. Otäckt med bränder.
Men nu är det sovdags här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards