Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 mars 2021

Av Neta - 30 mars 2021 00:58

Har tagit mig vatten över huvudet, fixar egentligen inte det här varken ekonomiskt eller allt pyntande själv. Elle kan inte hjälpa mig heller, orkade inte ens sitta ner och sätta några fjädrar i riset och hänga dit några ägg idag.
Det är ju hon och jag som brukat fixa, dom andra kommer oftast till dukat bord. Det är slut med det nu.
Tyckte jag tog fram lite pynt och bytte bara dukar precis där vi ska sitta men det blev för mkt ändå.


Så här ser en äkta Frösöduk ut, bården ska matcha motivet. Samlar ju lite på dom här. Har två lika som hamnar på soff resp matbord. Tussilagokycklingen kommer från Tradera.


Handmålade ljusmanchetter på ljusstaken på köksbordet. Hittade på loppis.


Har en förkärlek för gröna påskdukar, det här är favoriten. Mest för humlorna tror jag. Gillar humlor, ska ha en mjukishumla nånstans.
Ljuslyktorna har jag haft i många år, kommer från Guldfynd.


Dom här kycklingarna och vasen har också varit med i många år. Vasen ska få lite ris med prydnader i sig. Handlar i morgon.

Det var det jag fotade idag. Känner att jag stått och gått mer än jag klarar. Sendragen löser av varandra. Blir en kul natt denna. Vc i morgon för att träffa en sköterska. Sen till Nelins en butik vi oftade handlade i förr men jag har inte varit där på 2 år nu. Ska bli kul och munskydd är på och avstånd ska hållas.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards