Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2022

Nu blev jag lite sur

Av Neta - 24 februari 2022 23:19

Ringde upp för att höra hur em och kvällen varit för E, vi blev rekommenderade att inte åka upp, hon var för trött på em.
Hon var lite mer vaken nu ikväll. Lite mer med. Och det är ju jätteskönt att höra. Men sen kommer samma tanke som alltid när vi inte är där.
Ligger hon där och undrar varför vi inte kom upp, märkte hon ens det?

Igår stod ju en personal ooch pratade med både oss och E. Sa till oss allihop att hon faktiskt skulle kunna börja prata lite med en Track. Så jag frågade om det ikväll.
Då säger en ganska förvånad sjukskötare att nej nån talventil kan vi inte sätta på Tracken förrän det gått ett tag.
Vadå talventil? Ingen har nämnt nåt om en sån.
Hur hon måste undra själv!

Jag blev faktiskt irriterad och det fick ju den stackaren som jobbade nu i natt då ta. Nu säger C att jag inte lät otrevlig utan mest förvånad och att han lät lite ställd. Men iaf man står inte och säger så om man måste ha en talventil. Så nu sa jag till honom att han måste förklara det för E. Nån ordning får det vara.
Dessutom ska hon ju snart bli av med Tracken också. Om det nu stämmer!

Nu längtar jag som 17 efter henne, hoppas få sova ordentligt och bra i natt så det blir fredag fort och vi kan träffa henne. L kommer ju också tillbaka i morgon.

C är här och sover över. Matilda har varit i Es lägenhet hela dan och bl.a torkat ur köksskåpen. Hade med sig jättegod gulaschsoppa som J gjort. Dom skämmer bort oss.

Men nu är drt sovdags!

 
 
Ingen bild

Susanne

25 februari 2022 15:40

Så bra att ni blir lite ompysslade! Det behövs i den situation ni befinner er i. Många varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards