Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2022

Op.dag

Av Neta - 28 februari 2022 23:22

Hon kom inte tillbaka förns strax före 16, sen hade nån doktor från öron varit där och försökt få henne att öppna munnen. Vet inte hur det gick.
Sköterskan trodde att hon inte skulle vara vaken så mycket så hon sa vi kunde komma i morgon. Vi får ju så klart åka upp när vi vill men man gör som dom säger ändå.

Det dåliga samvetet slår då till direkt. Att hon ligger där och ännu inte kan prata. Undrar kanske varför vi inte kommer men kan inte fråga. Lite virrig efter op med.
Saknar henne så otroligt mycket! Inser också att allt vi planerat kanske inte blir. Kolla vårblommor vid rektorsvillan, magnolian vid Saluhallen. Påsken blir väl inte som vanligt och inte Valborg heller nu när det blir allt som brukar vara. Första utefikan på baksidan är nog inte långt borta. Men blir nog utan henne. Kommer bli en konstig och ensam vår.

Leif är ju här och vi äter och fikar men han drar tillbaka in när han svalt sista tuggan. På dan idag kom han in, satt i 2 min och bara gick ut när jag hängde tvätt. Kom tbx ett par timmar senare, fikade och gick. Kom in och åt ikväll men gick direkt, tog inte ens fika på maten. Det är så man undrar om han har nån där. Vet att han grejar därinne men det är ju inget som går iväg. Och han kollar ju på TV.
Visst pratar vi om Elle men blir ju inte att man pratar om det som är riktigt jobbigt när han knappt är här och har så bråttom härifrån.
Känns som jag är helt själv i min ångest.

Dom kunde inte försluta såret helt idag heller, nytt försök om ca 4 dar. Blir heller inte riktigt av med bakterierna i blodet. I morgon skulle det komma en neuropsykolog, varför vet jag inte. Ibland orkar jag bara inte fråga.
C är tvärtom, hon frågar om allt. Tur det för då får man ju veta. Haha!

I morse fick jag nästan hjärtinfarkt när det helt plötsligt var bara 1500 kvar på Es konto. Vi ser ju det på snabbsaldot i hennes telefon. C gick till banken i Tierp men fick ingen hjälp alls.
Hon hade 10 000 i torsdags men dom fick inte lämna ut vad hon hade för autodragningar. Vi visste dock att hon inte har det på hyran.
Så nu har vi beställt anhörighetsbevis på skatteverket enl bankens rekommendation. C ordnade det åt allihop.
Förhoppningsvis kan vi betala hyran i morgon. Fick även lite pengar av en gammal kompis från Dbd idag. Ett veckokort till och lite bensinpengar. Så nu har vi veckokort i en bil tills vi får pengar iaf. C parkerar ju oftast här om hon inte har skola i stan. Hoppas vi kan tanka också. Går ju lite när vi kör 5 mil om dan. Ganska precis 2 1/2 mil härifrån till sjukhusgaraget.

Gjorde en sats korv stroganoff idag, blev ju 2 matlådor med varav C ska ha en. Hon jobbar på Life i Enköping tisd o onsd.
Ska försöka göra några lådor m pasta och köttfärssås i morgon. Ska till Willys och handla lite billig mat i morgon med, dom hade bra grejer bl.a skinkstek billigt. Måste försöka baka matbröd med, men har svårt att hålla på med sånt när jag mår så här, lika med matlagning. Men bara bita ihop hur illa jag än mår. Hjälp med det får jag ju inte! Har ju iofs sagt att jag ska stå för mat om han tankar. Bränsle ggr två liksom. Haha!

Men nu ska jag galga lite tunikor och toppar och hänga in. Sen sängen!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards