Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 maj 2022

Av Neta - 3 maj 2022 19:28

Först vill jag tacka för alla fina kommentarer på gårdagens inlägg. Skönt att man inte är ensam. Många som *säger upp* både föräldrar och syskon tydligen. Så långt tänker inte jag gå, inte än iaf. Fick nån krystad förklaring idag. Kunde bara skratta åt det, så löjligt! L gjorde lika.
Hoppas verkligen det inte blir så med mina barn. Det märkliga är ju att Elle och jag var ganska lika i värderingar och åsikter. Hon tyckte precis som jag om det här. Men hon beskrivs nu som varm, vänlig och glad. Medans jag framställs som nästan tvärtom, mycket för att jag är rakare tror jag. Jag säger vad jag tycker! Lite märkligt.

I morgon ska vi slutligen bestämma var Elle ska få sin sista vila. Tråkigt nog kan inte L vara med. Men jag har just pratat en lång stund med honom i luren. Om allt och ingenting. Saknar att ha honom här. Han hade mkt riktigt varit på dans i lördags som jag trodde. Till en topporkester tydligen.

Annars har jag inte varit 100 idag, sa ifrån mig städningen, har lite panik över det men jag hade inte orkat. Somnade om och sov hela fm. Frossa, ont i lederna och jättetäppt. Jag var tröttare när jag vaknade tidigt i morse än vad jag var när jag lade mig. Fick ju fyran i fredags, tror kanske tröttheten kommer därifrån. Va så med trean också. Kom efter nåt dygn och höll i en vecka ungefär och det är samma vaccin nu som då. Nu kom det nog först igår.

Har ju fått en pollenallergi på äldre dar. Inte ensam om det heller, hört flera som fått det som äldre. Tar den tabletten på kvällen och även nässpray. Blir ju trött av det också så här i början av säsongen, innan kroppen vänjer sig. Lederna är ju som dom är.

Börjar bli så fint grönt nu och både vitsippor och gökärt blommar. Tror man kan klippa rosorna nu. Peta ner konvaljerna med. Hoppas jag orkar snart.

Nu ska jag gå och värma nåt att äta.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards