Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 maj 2022

Av Neta - 27 maj 2022 06:56

Den 7 maj hade vi fått 5 mm regn, innan det flera veckor sen, sen har det bara kommit droppar som inte ens gett fukt i regnmätaren. Hoppades att det skulle vara blött ute nu efter natten men icke. Inget i regnmätaren heller vad jag kunde se.
Det har regnat i stan, vid kusten och norr om oss men inte här. Inte ens när appen visat att nu regnar det har det stämt. Det är så torrt!
Nu står det att det ska regna senare idag, håll tummarna!

Gjorde inget speciellt igår. Tvättat en maskin iofs och plockade äntligen i en disk.

Gjorde nån slags pasta med kräftstjärtar, sv oliver, sparris och rödlök. Åt bara lagad mat en gång men tog en macka med marknadskorv igår kväll sen.


Tomater hade jag visst med. Har en falukorvssnutt i kylen som jag tog fram igår, får väl bli nåt med den till lunch. Med ost i airfryern kanske. Sen får vi se om det orkas fixa med nåt fredagsmys.

Det går inte så bra för L med bilarna ändå. Han ringde igår och lät lite uppgiven. Han kom ju aldrig till Enköping och han visste inte ens om han skulle åka på Mats Blads igår fast dom var i Barva. Men tror faktiskt att han kom iväg ändå.
Iaf så är det tydligen nåt mer fel på saaben. Jag sa till honom att ge upp på den tycker inte att han som är nästan 80 ska hålla på och ligga under bilar längre men nej den har ju bara gått 20 000 så det gick ju inte. Envisa karl! Haha!
Född mek tror jag. Jobbade ju först med bilar några år sen med flygplan. Duktig och händig som 17 är han ju. Finns inget han inte kan. Men ändå! Åldern måste ju få ta ut sin rätt.

Ska sätta mig med det sista administrativa runt dödsboanmälan idag och betala mina egna räkningar sen. Vattna krukorna ute får jag nog göra även om det kommer några stänk.
Den går nog den här dagen med. Skulle behöva handla men C kommer ju på sönd och vi ska göra något. Då kan jag nog få handla med.

Kl är inte ens 7 än så ska nog krypa ner en stund till och lyssna klart på den tredje boken om Halleholm. En av karaktärerna fick barn 10 v för tidigt, var som att läsa om Elle. Hon kom ju också tidigt, snittad pga slutade växa i magen. Vägde 1685 g. Kom mycket tillbaka från dom veckorna. Tur man inte visste då hur ung hon skulle bli.

C jobbar på praktiken idag. Klämdag för många och det är väl den stora *öppnar stugan*-helgen med. Många sjösätter nog nu med. Tänke ev ta mig in till stadsparken men det är rätt grått.
Ulvagubben öppnar för säsongen idag. Uppländska jordgubbar, det ni! Troligen svindyra! Men dom godaste som finns!


På facebook igår!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards