Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 maj 2022

Av Neta - 24 maj 2022 00:19

Idag har jag planterat en flox, kungsängsliljor och liljekonvaljer på framsidan. Gett båda rabatterna och alla krukor en rejäl rotblöta. Ser ut som en tornado gått fram inne, krukor, tidningskassar och högar över allt + översvämning i diskhon. Av disk alltså. Inga har inte plockat ur diskmaskinen.

Känner ändå ett slags lugn inför i morgon. Tänker hålla i henne en liten stund. C ska bära henne från kyrkan och hennes pappa sänka urnan i graven. C ska köpa rosor och en tårta ifall vi blir fikasugna.


Dom har ju en riktig Elletårta på Lidl den här veckan. Tänk på henne om ni äter den nån gång.

Men vi ska nog åka och äta först hoppas jag. Kanske på Giraffen.

Känns som nu kan man se framåt på riktigt! Hon kommer ju alltid vara med i tankar så klart! Men livet går ju vidare. Nu ska vi lära oss leva utan henne. Ta hand om varandra.

Ska ju på en fest modell större på onsd, ett dansbands jubileum, ett band som vi gillade både E och jag, ja L med. Det blev inställt en gång så E och jag hade bestämt att vi skulle gå på den, nu blir det C och jag.
Micke Ahlgrens har jag kännt länge, Micke mer än halva mitt liv. Känns bra att gå på det här, äta lite gott, kanske nåt gott i ett glas och lyssna till fin musik. Inte Cs favoriter men hon offrar sig för mig. Cs kompis och hennes dotter kommer med. Amanda typ 3 år är Cs guddotter. Vi stannar kanske inte hela kvällen men ska bli skönt att komma ut lite. Sen hoppas jag att folk respekterar att det är fest, man behöver inte alltid prata om tråkigheter.

Framsidan är iaf fin och alla krukor med lavendel, murklocka och nejlikor ansade och fina. Vet att nejlikor är 2-åriga men murklocka verkar vara en perenn. Kommer för tredje året nu.

Baksidan är kvar, ska försöka få hjälp att bära dit krukor i morgon. Ny jord, lite gödning och vatten gör ju underverk. Pelargoner, dahlior och bukettliljor ska få nytt liv. Ska även plantera en nejlikrot.
Sen vill jag ha prästkragar i slänten. Ni minns väl min äng av prästkragar, aklejor och klöver.
Dags att peta ner sockerärtor m.m också.

Men nu sängen så man orkar med morgondagen.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards