Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2021

Äntligen städat

Av Neta - 24 februari 2021 00:37

Men det Maria brukar göra på 4 timmar gjorde hon på 1 tim 45 min så lika gnistrande som Maria får lägenheten är den inte. Dammade nästan ingenting då var det ju inte städat sen före jul. Får gå över med fjädervippan i morgon. Ville ha ut henne härifrån så fort som möjligt så sa ingenting.
Skönt att få ordentligt dammsuget iaf och golven torkade. C har farit över med lilla dammsugaren och det gjorde L vid soffan då han var här sist med. Jag har ju dammsugit köket, kan ju sitta med den lilla. Men det blir ju ändå bara konstgjord andning på nåt vis.


Rosorna är 1 v idag, dom färgade börjar tappa lite färg men är fortf fina. Rosen ni ser i nederkant påminner om en som heter Jakaranda som jag hade i min brudbukett. Lite rosavinröd så där.


Såg det här i Året Runt som kom i lådan idag. Blev inspirerad och frågade både Mi och på Fb, fick det här av en kompis.


Hörde att Mi blev inspirerad också. Tar 10 v från det man planterar knölarna till skörd. Ska nog testa.


Förstod att jag skulle va trött idag så bad E hämta lite grejer här och göra en bowl. Sushiris i botten, ingefära, strimlad rättika, mango, sojabönor, paprika, crabsticks, avokado, salladslök och sen lax hon halstrade snabbt och lät ligga i en sojamarinad som vi ringlade lite över alltihop med. Ber vi snällt kanske receptet kommer i hennes blogg. Haha!
Det är så himla gott och enkelt att göra.

Delade på mattan jag fick av E i julklapp och la det så här. Ska nog klippa bort det av mönstret som bara syns lite på den innanför dörren. Lägga den mitt i dörrhålet också. Klinkers blir ju halt när det är vått men nu kan jag kliva ur duschen halkfritt. Ska försöka hitta en bit enfärgad ljusblå och lägga vid tvättstället med. Den här va slut. Har ju en mörkgrå som får ligga där så länge.


All snö är borta på baksidan nu, i morgon är det nog tomt på framsidan med. Vet att det förmodligen kommer några fler snösvängar men nu ska det ju iaf bli vår några dar till. Så när jag skulle bädda rent idag hade jag lite vårinspiration.
Tvättmaskinen har jobbat hela dan, lakan, handdukar och en mörk 40. Har lite funderingar på att köpa en stapel med tumlare, får ju allt svårare att stå och hänga, känns extra besvärligt när axeln bråkar. Ska prata med L och se om vi kan fixa det. Det som är besvärligt är ju stora saker och sånt jag hänger på nypgalgar. Kläder har jag aldrig tumlat men det andra skulle va skönt att bara kasta in.
Vill inte ha en kombinerad, C har ju det och allt blir så himla skrynkligt.

Njut nu av dom här vårdagarna hörni, och glöm inte mello på lörd. Rösta gärna på Sannex. Jag skulle vilja ut i solen och grilla korv, fika ute och spana efter det första gröna i rabatterna.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards